Logo; Akılda kalıcılığı sağlamak amacıyla bir kuruluşun kendini bir görselle anlatma şeklidir. Yıllar sonra özellikle kendini ispatlamış kalıcı kuruluşlar da dahil, radikal kararlar alarak logolarını yenilemektedirler. Logo yenilemek geçmişi silmek değil, gelişime atılan önemli bir adımdır. Son meclis toplantısında Nazilli Belediyesi daha çağdaş bir logo için karar aldı. Bu kararı takdirle karşılıyorum. Bazı muhalif kesim buna İSRAF demesine de pek anlam veremiyorum. Yenilikle israf olmaz. İsraf, yıllarca bilbordlara gereksizce asılmış kutlama mesajlarıyla olur. (Kanımca) Nazilli gibi, marka şehir olmayı hedefleyip logo yarışmaları ile yeni logolarına kavuşan Uşak, Van, Kars, Artvin, Urla, Bozkır, İskenderun, Edremit ve birçok belediye israf mı etmiş oldular? Hayır! Onlar büyük düşündü artık biz de büyük düşüneceğiz. Nazilli’nin en büyük hedefi; marka şehir olup ürettiği ürünleri NazKOOP aracılığıyla markalaştırıp değerinde aracısız satmaktır. * Hadi gelin biz biraz daha logo meselesinin derinliklerine inelim. Nazilli Belediyesi’nin mevcut logosunun ilk mimarı, geçtiğimiz günlerde yitirdiğimiz dönemin Belediye Başkanı Mehmet Yüzügüler’dir. Zaman zaman tahta kapılı ofisinde ziyaret ederdim Mehmet Amca’yı. Yaklaşık beş yıl önce yine o ziyaretlerin biriydi. Kendisi ve ofisten hiç ayrılmayan sırdaşı, can dostu Ergün Amca ile selamlaştık. Sohbete başlamadan önce her zamanki güler yüzlü ve misafirperver tavrıyla ‘Ne içersin Şenolum?’ sorusuna, ‘Kekik’ diye yanıtladım. Kekiklerin gelmesini beklemeden kafamı kurcalayan Nazilli Belediyesi logosunun ne zaman, nasıl ve kim tarafından oluşturulduğunu sorduğumda, esprili tavrıyla ‘Üstüme bastın, ayağını kaldır.’ dedi Mehmet Amcam. Heyecanlanmıştım. Anlatmaya başladı: Yıl 1985 Nazilli Belediyesi’nde yine yoğun iş günlerimizden biriydi. Nazilli Belediyesi Logosu oluşturulması konulu bir yazı geldi bakanlıktan. Öğle arasında elime kağıdı kalemi aldım bir zeybek figürü çizdim. Arkasına da Nazilli’nin onuru, üreten Sümerbank Basma Fabrikası ve etrafına da bölgemizde yetişen birkaç mahsulü çizebildiğim kadarıyla çizdim. Daha sonra kendisi İktisat İşleri Müdürü olup Sosyal İşler Müdürlüğü’ne de bakan Selçuk Özata’ya düzeltmelerini yapması ve son şeklini tarafıma sunması için verdim. Son şeklini onayladık. O günden sonra bu logo Nazilli’nin simgesi olmuştu. Ben daha sonra milletvekili oldum. Sonraki yönetimler bizim logonun renklerini ve figürlerini yenilediler, birkaç mahsul daha ekleyip revize ettiler, fabrika kapanmış olsa da bacası tüten fabrika logoda kaldı. Mehmet Amca o kadar heyecanlı ve tatlı dille anlatıyordu ki, kahveci boşları almaya geldiğinde kekik bardağımdan daha bir yudum anca içebilmiştim. Buz gibi de olsa dağ kokan bardağı fondip yapıp tepsiye koydum. Güler yüzün, beyefendiliğin ve misafirperverliğin simgesi Mehmet Yüzügüler Amcamız. Ruhun Şad Olsun. * Marka Şehir olmayı hedefleyen Nazilli’de, Nazilli Belediyesi yepyeni ve çağdaş bir logo ile temsil edilmelidir. Neden? Çünkü; Yarın Nazilli Belediyesi Avrupa’nın önemli bir şehri ile kardeş belediye olduğunda, (ki olacaktır) kardeş belediye mutlaka soracak; ‘Logonuzu bize anlatır mısınız?’ diye. Ne diyecek yetkililer; Ortada yöremize ait pek karakteristik özellikler taşımayan, diz çökmüş, eli tüfekli bir insan figürü, Yıllar önce acımasızca kapatılmış olmasına rağmen bacası tütüyor görünen Sümerbank Basma Fabrikası, Hemen solunda sonradan eklendiği besbelli, üzerinde beş adet meyvesi bulunan bir zeytin dalı, Alt tarafında adı bile halk arasında ‘Rize Mandalinası’ denilen ticari önemini yitirmiş bahçelerde tek tük kalmış bir mandalina, Diğer tarafta iki parça kestane, Hemen altında dünyanın en iyi kuru incirini yetiştirmemize rağmen bir bütün bir yarım yaş incir, Alt kısımlarda ise yıllardır ovalarımızda doğru dürüst ekilmeyen pamuk kozolakları. * Hani, bilinen bir söz vardır ya ‘Kendini yenilemeyen, mazide kalmaya mahkumdur.’ Bugün Volkswagen, Beko hatta futbol devi Juventus bile her şeyi göze alıp logolarını yeniliyorken, Hedefleri olan Nazilli Belediyesi de yepyeni çağdaş bir logo ile temsil edilmelidir. Tekrar söylüyorum. Logo yenilemek geçmişi silmek değil, gelişime atılan önemli bir adımdır. Hele hele israf hiç değildir. Saygılarımla…