Problem “ içinde bulunulan durumla, olması istenilen durum arasındaki farklılık ve çeşitli engeller nedeniyle istenilen duruma ulaşamama durumudur” (Nezu, Nezu ve D’ Zurilla, 2007).
*Kriz ortaya çıktığı zaman; krizi yangın gibi düşünün, krizlerde yangına müdahale eden itfaiyeciler gibi yaklaşmak gerekir. Yangın çıktığı zaman önce yangının söndürülmesi amaçlanır. Sonra soğutulur ve en son da nedenine bakılır.
*Burada soğutmaktan kastedilen nedir sizce? Çevrenizde eminim görüyorsunuzdur, bazen kriz anlarında problemlerde; bağırıp çağırarak, kötü sözler söyleyerek problemi daha da büyütenler vardır. Eğer problemler karşısında bu şekilde bir tutum sergiliyorsanız bunu bırakın zira sevdikleriniz bir sorun olduğunda size gelmek yerine kendi başının çaresine bakmaya başlar. Bu durumda kalpleri birbirinden uzaklaştırır. Dolayısıyla bir sorun çıktığı zaman çocuklar gibi bağırıp çağırmak veya küsmek yerine bir adım geri çekilin, bir yetişkin gibi problem çözme basamaklarını uygulayın.
*Olası krizlerde birinci adımı problemi tanımlamaktır, ikinci adım muhtemel çözüm yolları belirlemektir yani seçeneklerim neler bakmak, üçüncü adım da çözüm yollarından birine karar verip onu deneyin, olmadığında esnek bir şekilde diğer seçenekleri gözden geçirin.
*Krizler büyümemiz için bir fırsata dönüşebiliyor. Böyle zamanlarda öğrenmemiz gereken veya ihmal ettiğimiz noktalarımız varsa bunların üzerine eğilebiliriz. Bu yaklaşımla hem krizi daha iyi yönetmiş oluruz hem de krizler bir kazanıma dönüşür.