Pandemi, çip krizi, döviz kurunun yükselmesi ve taşıt kredi faizlerinin artması en sonunda Rusya-Ukrayna savaşının etkilerinden dolayı yeni bir araç almak, vatandaş için çok maliyetli bir hal aldı. Normal bir vatandaşın geçmişten ya da aileden bir birikimi yoksa marka model fark etmeksizin sıfır araç alması neredeyse hayal oldu. Sıfır satış adetlerine baktığımızda 2022’nin Ocak ve Şubat aylarında geçtiğimiz senenin aynı dönemine göre %14 azalma olduğunu görüyoruz.
Yeni bir araç almaktan çok, elindeki korumak daha da önem kazandı. Özellikle zorunlu trafik sigortasının yaptırılmadığı durumlarda ceza ödeme, aracın trafikten menedilmesi, araç muayenesinin yapılamaması gibi yaptırımlarla karışılabilirsiniz. Zorunlu Trafik Sigortası, sizin hatalı olduğunuz kazada karşı tarafın yani sizin çarptığınız aracın masraflarını öder ancak burada bir limit var. Trafik sigortası araç başına en fazla 50 bin TL, kaza başına da en fazla 100 bin TL ödeme yapar. Eğer hasar bundan fazla ise ne yazık ki cebinizden karşılamanız gerekmektedir. Özellikle günümüzde araç fiyatlarını düşününce araç başına 50 bin TL büyük bir tutar gibi gözükmemektedir. Kendi aracınızda oluşan hasarı zaten kendinizin ödeyeceğini söylemeye gerek yok.
Güzel bir atasözümüz var cana geleceğine mala gelsin diye, tabi can ayrı ama araç fiyatların yüksekliğini görünce de mala da gelmesin istiyoruz. Ekonomik durumu olan kişilerin bir fark ödeyerek trafik sigortası alırken İhtiyari Mali Mesuliyet (İMM) teminatı da ekleterek, karşı tarafın masrafları için ödemeniz gereken yükü hafifletebilirsiniz. Trafik sigortası yaptırırken sigortacınıza bu konuyu danışabilirsiniz. Kendi aracınızla ilgili hasarın karşılanması için ise kasko sigortası gerekli. Kaskonuz var ise zaten bu İMM teminatını almış oluyorsunuz.
Bir nebze indirim gelse de hala yüksek seyreden akaryakıt fiyatları ile araç kullanan herkese kazasız, güvenli sürüşler dileriz.