Aydın İl Tarım ve Orman Müdürü Ayhan Temiz ile Kuyucak İlçe Müdürü Sebahattin Varol, Kuyucak'ta faaliyet gösteren Biyogaz Enerji Santrali'ni ziyaret ederek tesiste yürütülen çalışmaları yerinde inceledi. Bakanlık onaylı örnek tesis, hayvansal atıkları ileri teknolojiyle işleyerek hem elektrik enerjisine hem de toprağın verimini artıran yüksek kaliteli organik gübreye dönüştürüyor. Böylece çevrenin korunmasına katkı sağlanırken, ülke ekonomisine de önemli bir katma değer oluşturuluyor.

"SIFIR ATIK ANLAYIŞININ ÖRNEĞİ"
Ziyaret sırasında değerlendirmelerde bulunan İl Müdürü Ayhan Temiz, organik atıkların yeniden ekonomiye kazandırılmasının temiz çevre ve Sıfır Atık anlayışının en önemli unsurlarından biri olduğunu vurguladı. Temiz, çevre dostu yatırımların yalnızca enerji üretimine değil, sürdürülebilir tarımın güçlenmesine ve doğal kaynakların korunmasına da büyük katkı sunduğunu belirtti.

HEM ÇEVREYE HEM TARIMA KATKI SAĞLIYOR
Tesiste hayvansal atıkların değerlendirilmesiyle bir yandan yenilenebilir enerji üretilirken, diğer yandan kimyasal gübre kullanımını azaltacak organik gübre elde ediliyor. Bu sistem sayesinde atıklar çevre için bir yük olmaktan çıkarak üretime ve berekete dönüşüyor. Aydın İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada doğayı koruyan, atıkları değere dönüştüren, enerji üreten ve tarımsal üretime katkı sağlayan çevreci projeleri desteklemeyi sürdürüleceği belirtildi.




