1708 yılında inşa edilen ve üç asrı aşkın süredir Aydın'ın tarihine tanıklık eden Nasuhpaşa Hamamı, bu kez ihtiyaç sahiplerine umut olacak bir projeyle yeniden hayat bulmaya hazırlanıyor. Proje kapsamında tarihi yapının korunarak toplumsal fayda sağlayacak şekilde değerlendirilmesi hedefleniyor.

FİZİBİLİTE ÇALIŞMALARI BAŞLADI
Vali Dr. Osman Varol, yapımı planlanan Aşevi Projesi kapsamında kentin önemli tarihi eserlerinden Nasuhpaşa Hamamı'nda incelemelerde bulundu. İncelemeler sırasında yetkililerden proje hakkında bilgi alan Vali Dr. Osman Varol, alanda fizibilite ve saha tespit çalışmalarının titizlikle sürdürüldüğünü belirtti. Vali Varol, Tarihi mirasın korunmasının yanı sıra, yardımlaşma kültürünü yaşatacak örnek bir sosyal projeye dönüştürülmesi için çalışmaların devam ettiğini ifade etti.

Hayata geçirilmesi planlanan Aşevi Projesi ile Nasuhpaşa Hamamı'nın yalnızca geçmişin izlerini taşıyan bir yapı olmaktan çıkarak, ihtiyaç sahiplerine destek sunan önemli bir sosyal dayanışma merkezi haline gelmesi amaçlanıyor.





