Aydın’ın Nazilli ilçesinde belediyede görev yapan üst düzey bir yönetici hakkında ortaya atılan taciz iddiaları kamuoyunda geniş yankı uyandırırken, AK Partili kadın belediye meclis üyeleri de konuya ilişkin görüşlerini paylaştı.

İddiaların gündeme gelmesinin ardından Nazilli Belediyesi tarafından inceleme ve idari soruşturma başlatıldığı açıklanırken, AK Partili Belediye Meclis Üyesi Esin Ülkü Yıldırım sürecin şeffaf şekilde yürütülmesi gerektiğini belirterek hukuki sürecin tamamlanmasının beklenmesi gerektiğini ifade etti.

"HASSASİYETİMİZ YÜKSEK"

Yıldırım, kendilerine şu ana kadar resmi ve detaylı bir bilgilendirme yapılmadığını ifade ederek, "Süreç netleşene kadar soruşturmanın selameti açısından ve kimsenin zan veya töhmet altında kalmaması adına beklemek gerektiğini düşünüyoruz. Elbette kabul edilebilir bir durum değil. Kadın meclis üyeleri olarak bu konuda hassasiyetimiz yüksek. Ancak soruşturmanın nasıl ilerlediğine dair elimizde net bir bilgi bulunmuyor" dedi.

"HİÇBİR KADIN BU DURUMU GÖRMEZDEN GELEMEZ"

Kadınların onur ve haysiyetinin hiçbir gerekçeyle ikinci plana atılamayacağını dile getiren Yıldırım, "Hiçbir kadının onurunun, namusunun; maddi kaygılar, çıkarlar ya da geçim derdi sebebiyle susacağına ve böyle bir şeyi görmezden geleceğine inanmıyorum. Bir kadın olarak asla böyle düşünmüyorum" ifadelerini kullandı.

"HAKKANİYET KORUNMALI"

Soruşturma sürecinde hem mağduriyetlerin hem de kişisel hakların gözetilmesi gerektiğini vurgulayan Yıldırım, "Eğer ortada bir mağdur varsa mutlaka arkasında durulmalı. Ancak böyle bir durum yoksa da herhangi bir kişinin haksız yere yıpratılmamasına özen gösterilmeli" diye konuştu. Yıldırım, olayın hukuki boyutunun önemine dikkat çekerek, "Bir suç varsa karşılığında mutlaka cezası ve yaptırımı olacaktır. Bu nedenle duygusal yorumlardan kaçınmak ve hukuki sürecin sonucunu beklemek gerekiyor" dedi.

"KABUL EDİLEBİLİR BİR DURUM DEĞİL"

AK Partili Belediye Meclis Üyesi Sevgül Batur da iddiaların son derece rahatsız edici olduğunu belirterek, "Hoş bir şey değil, yakışmayacak davranışlar. Kınıyorum. Türkiye'nin neresinde olursa olsun, hatta dünyanın herhangi bir yerinde olsun kabul edilebilir bir durum değil" ifadelerini kullandı.

Nazilli’de kedi operasyonu: Betonun altından gelen ses hayat kurtardı
Nazilli’de kedi operasyonu: Betonun altından gelen ses hayat kurtardı
İçeriği Görüntüle

İddiaların doğruluğunun ortaya çıkması halinde gerekli işlemlerin yapılması gerektiğini belirten Batur, "Varsa cezasını insanlar çeker. Yoksa da suçsuz kişilerin psikolojik olarak yıpranması kötü bir durumdur.

Ancak bir kadının böyle bir olaya maruz kalması da son derece üzücü ve kabul edilemez" dedi. Belediye bünyesinde çalışan bir personelin böyle bir olay yaşadığı yönündeki iddiaların ciddiyetle ele alınması gerektiğini ifade eden Batur, yürütülen soruşturmanın sonucunun kamuoyuyla paylaşılmasının önem taşıdığını söyledi.

Muhabir: Mürvet Nazlı Altınayar