İYİ Partili Sezgin'in otoyolla ilgili sorularını, iki bakan cevapladı 

İYİ Parti Aydın Milletvekili Aydın Adnan Sezgin, Aydın-Denizli otoyolu ile ilgili sorularına Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’dan cevap geldi.

Haber Merkezi
Haber Merkezi Tüm Haberleri
Haber albümü için resme tıklayın

İYİ Parti Aydın Milletvekili Aydın Adnan Sezgin, Aydın-Denizli otoyolu ile ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’a soru önergesi verdi. Yapımı devam eden söz konusu otoyolla ilgili iki bakan, İYİ Partili Sezgin’in sorularını cevapladı.

“KAÇ DÖNÜM TARIM ARAZİSİNİN KAMULAŞTIRILMASI PLANLANIYOR”


İYİ Partili Sezgin’in soru önergesinde şu ifadelere yer verdi: “Aydın-Denizli Otoyolu Projesi kapsamında toplam kaç dönüm tarım arazisinin kamulaştırılması planlanmaktadır? Otoyol projesi nedeniyle Büyük Menderes Havzası’nda ekosistemin nasıl etkileneceğine ilişkin bir etki değerlendirmesi hazırlanmış mıdır? Otoyolun tarım ve çevre üzerindeki potansiyel olumsuz etkilerini bertaraf etmeye yönelik ne gibi tedbirler alınmaktadır.?”

BAKAN KURUM CEVAP VERDİ


Milletvekili Sezgin’in soru önergesine Bakan Kurum’dan cevap geldi. Bakan Kurum, cevap yazısında şu ifadeleri kullandı: “Aydın-Denizli Otoyolu projesi ile ilgili olarak Bakanlığımızca 08.02.2017 tarihinde ‘ÇED Olumlu’ kararı verilmiştir. Karara esas Nihai ÇED Raporu’nda söz konusu alanlara ilişkin ilgili Tarım ve Orman Müdürlükleri’nin izinlerinin alınacağı taahhüt edilmiştir. Ancak güzergah boyunca kamulaştırılacak araziler ile ilgili olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan bilgi alınmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir. Büyük Menderes Grabeni içerisinde planlanan Aydın-Denizli Otoyolu projesinin Büyük Menderes Nehri ve havzasındaki olası tüm etkileri ve alınacak tedbirler Nihai ÇED Raporu’nda ayrıntılı olarak değerlendirilmiş olup konu ilgili olarak projenin ÇED sürecinde İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu (İDK) üyesi, DSİ Genel Müdürlüğü ve ilgili diğer kurumların uygun görüşleri alınmıştır. Otoyolun tarım ve çevre üzerindeki tüm etkileri ve alınacak tedbirler Nihai ÇED Raporu’nda ayrıntılı olarak değerlendirilmiş olup yapılan değerlendirmeler ile alınacak önlemlerin yeterli olduğuna dair, projenin İDK üyesi Tarım ve Orman İl Müdürlükleri ile ilgili diğer kurumların uygun görüşleri alınmıştır. 08.02.2017 tarihinde ÇED olumlu kararı verilen Aydın-Denizli otoyolu projesine esas Nihai ÇED Raporu’nda yer alan tüm önlem ve tedbirler Karayolları Genel Müdürlüğü’nün taahhüdü alınmıştır.”

“ÇED OLUMLU KARARI ALINDI”


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, konuyla ilgili cevap yazısı şu şekilde devam etti: “Yap-İşlet-Devret Modeli ile ihalesi 03.07.2020 tarihinde yapılmış olan 140 kilometrelik otoyol ve 23 kilometrelik bağlantı yolu olmak üzere toplam 163 kilometre uzunluğundaki Aydın-Denizli Otoyol Projesi’nin yapım çalışmaları devam etmektedir. Proje için 18.07.2017 tarih ve 2017/T-10 sayılı YPK kararı ve ÇED olumlu kararı alınmıştır. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen otoyol yatırımlarında çalışmalar titizlikle yürütülmekte ve en uygun mühendislik çözümlerinin hayata geçirilmesine azami önem verilmektedir. Tüm otoyol güzergahlarında olduğu gibi Aydın-Denizli Otoyol güzergahı belirlenirken de yapım, bakım, işletme maliyetleri, otoyolun geometrik standartları ve konforu, çevresel ve tarihi açıdan önem arz eden alanların korunması, tarım alanlarının korunması, maden sahaların mevcudiyeti, jeolojik-jeoteknik açıdan kritik görülen kesimler, otoyolun hizmet edeceği trafik ve gelecekte planlanan diğer otoyol ağlarıyla etkileşimi gibi kriterler dikkate alınmıştır.”

“ÇALIŞMALAR TİTİZLİKLE YÜRÜTÜLÜYOR”


Bakan Karaismailoğlu, cevap yazısını şu şekilde tamamladı: “Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen otoyol yatırımlarında çalışmalar titizlikle yürütülmekte ve en uygun mühendislik çözümlerinin hayata geçirilmesine azami önem verilmektedir. Tüm otoyol güzergahlarında olduğu gibi Aydın-Denizli Otoyolu güzergahı belirlenirken de yapım, bakım, işletme maliyetleri, otoyolun geometrik standartları ve konforu, çevresel ve tarihi açıdan önem arz eden alanların korunması, tarım alanlarının korunması, maden sahaların mevcudiyeti, jeolojik-jeoteknik açıdan kritik görülen kesimler, otoyolun hizmet edeceği trafik ve gelecekte planlanan diğer otoyol ağlarıyla etkileşimi gibi kriterler dikkate alınmıştır.”

30 Eyl 2021 - 16:20 Aydin- Gündem

Muhabir Haber Merkezi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Aydın Ses Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Aydın Ses Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Aydın Ses Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Aydın Ses Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Aydin Markaları

Aydın Ses Gazetesi, Aydin ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (256) 213 16 50
Reklam bilgi


Anket Sitemizi nasıl buldunuz?