Aydın-Denizli Otoyolu'nun temelinin atıldığı 16 Kasım 2020 tarihinden bu yana hem otoyolun hem de bağlantı yollarının güzergâhında sıkça değişiklikler yapıldığını kaydeden Sezgin, şu ifadeleri kullandı: “Aydın-Denizli Otoyolu bağlantı yollarıyla ilgili çok önemli şikâyetler vardır. Projenin Buharkent mevkiindeki bağlantı yollarında, nedeni kamuoyuna açıklanmayan 2 değişiklik yapılmıştır. Değişiklikler sonucunda bağlantı yolu verimli tarım arazilerini yok edecek şekilde konumlandırılmıştır. Ayrıca, henüz kamulaştırma işlemi gerçekleştirilmeden projeyi alan özel şirkete ait iş makinaları bölgede halkın özel mülkü olan arazilere girip çalışmaya başlamış veya bu yönde teşebbüslerde bulunmuştur. Bölgedeki toplam 47 köy bu değişiklikten mağdur olacaktır. Kuyucak'taki proje de değişikliğe tabi tutulmuştur. Kuyucak Çamdibi Mahallesi'ndeki 2.500 zeytin, incir ve muhtelif meyve ağaçları, 150 dönüm arazi, 5 ev, 5 ahır otoyolun altında kalacaktır. Yamalak Mahallesi'nde 20 bin ağaç, 450 dönüm arazi kaybı olacaktır. Bunlar sadece birkaç örnektir.”

“BÜYÜK MENDERES HAVZASI'NIN TAM KALBİNE BİR KILIÇ YARASI AÇILACAK”


İYİ Partili Sezgin açıklamasına şu şekilde devam etti: “Aydın'da faaliyet gösteren çeşitli kurum ve STK'lerin açıklamalarına göre, benim de yaptığım tespitlere göre Aydın-Denizli Otoyolu için 25 bin dönüm meyve bahçesi ve tarım arazisi yok edilecektir. Otoyolun Büyük Menderes Havzası'nı ikiye bölecek olması nedeniyle ekosistemin de zarar göreceği aşikardır. Sayın Çevre ve Şehircilik Bakanına bu konuda sorduğum yazılı suallere süresi dolmasına rağmen henüz yanıt verilmemiştir. Proje revize edilmezse otoyol Aydın'ın ve Büyük Menderes Havzası'nın tam kalbine bir kılıç yarası açacaktır. Kamulaştırma maliyetleri de kamu tarafından üstlenileceği için devlet ağır bir zarara uğratılacaktır.”


“GÜZERGAH NEDEN SÜREKLİ OLARAK DEĞİŞTİRİLİYOR?”


Sezgin, “Bakanlığa sorduğum soruların bazılarını burada da tekrar etmek istiyorum: Aydın-Denizli Otoyolu projesinin ihale şartnamesinde belirtilen güzergâh neden sürekli olarak değiştirilmektedir? Güzergâh değişikliklerinin müteahhit firmaya ya da üçüncü kişilere ilave avantajlar sağlaması amacıyla yapıldığı iddiaları doğru mudur? Otoyol projesinde yapılan ve müteahhit firma dışında herkes için zarar getiren değişiklikler iptal edilmelidir. Otoyoldan birtakım kişi ve firmalar değil, tüm vatandaşlar faydalanabilmelidir. Günlük 35 bin araç geçiş garantisi verilen ve kilometre başına 5 sent/avro geçiş ücreti alınacak olan otoyolun maliyetinin toplam 700 milyon avroyu bulacağı hususuna ise hiç girmiyorum. Bu konu çok tartışıldı ve tenkit edildi” ifadelerini kullandı.

"MİLLİYETÇİLİĞİ TOPRAKLARIMIZIN, SUYUMUZUN BEREKETİNDEN AYRI DÜŞÜNEMİYORUZ"


Milletvekili Sezgin açıklamasını şu şekilde tamamladı: “İktidar sadece tarlaları, evleri ve ağılları değil, tüm Aydın'ı ve Aydınlıları otoyolun altında bırakacak olan ayrıca Denizli ve Denizliler için de ciddi sakıncalar yaratacak bu projeyi bir an önce bölgedeki vatandaşların taleplerine ve yararına göre revize etmelidir. Açıklamamı Sayın Genel Başkanımızın bugünkü grup toplantımızdaki şu sözleriyle bitirmek istiyorum: "Biz milliyetçi, demokrat ve kalkınmacı bir partiyiz. Milliyetçi bir parti olarak çevreyle, doğayla dost olmayan bir büyüme ve kalkınma modelini reddediyoruz. Çünkü milliyetçiliği topraklarımızın, suyumuzun bereketinden ayrı düşünemiyoruz."