Microsoft ve Intel gibi devlerin de dahil olduğu Adobe tarafından üretilen C2PA standartlarını karşılayıp karşılamadıklarını göstermek için görüntülere şeffaf bir logo eklenecek. Logo "c" ve "r" harflerini içermektedir. Bu logonun anlamı Adobe tarafından şeffaflık sembolü olarak açıklanmıştır. Oluşturulan "cr" logosu, bir içerik parçasının nasıl oluşturulduğunu veya düzenlendiğini gösterecek. Böylece içeriğin yapay zeka ile oluşturulup oluşturulmadığını öğrenmek mümkün olacak. Logo, içeriğin orijinalliğini ve kaynağını belirlemek için kurulan C2PA adlı koalisyona ait. Bu koalisyonda Adobe, Microsoft, Arm, Intel ve Truepic gibi teknoloji devleri yer alıyor. Logo, Adobe'nin fotoğrafçılık veya düzenleme uygulamalarının yanı sıra Bing Image Creator gibi yerlere de dahil edilebilir. Bu ikon üzerinden içerik hakkında bilgi almak da mümkün olacak. İkonun üzerine gelindiğinde içeriğin kim tarafından oluşturulduğu, açıklaması, kullanılan uygulama, yapay zeka ile oluşturulup oluşturulmadığı, oluşturulduysa hangi yapay zeka aracının kullanıldığı gibi detaylı bilgiler kullanıcıya sunulacak. Şirketler bu sembol aracılığıyla sahte içerik ve yanlış bilginin yayılmasını önlemeyi amaçlıyor. Adobe, C2PA şirketlerinin önümüzdeki aylarda yeni sembolü hizmetlerine entegre etmeye başlayacağını söyledi. Bu sembolün kullanımının zorunlu olmadığı da ifade edildi.
Muhabir: Yazar Silinmiş