Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım satımlarında uygulanması planlanan Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu kullanım tarihini erteledi. Daha önce 1 Temmuz 2026 olarak belirlenen uygulama tarihi, teknik altyapı çalışmalarının tamamlanabilmesi amacıyla 1 Ekim 2026'ya alındı.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, sistemin alıcı ve satıcıları dolandırıcılık, sahtecilik ve hırsızlık gibi risklere karşı korumayı amaçladığı vurgulandı. Düzenleme kapsamında, taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da elektronik fon transferi (EFT) ile yapılması durumunda işlemlerin Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu olacak.

Image-42

Yeni sistem sayesinde satış bedeli ile tapu devrinin aynı anda gerçekleşmesi, para transferinin güvenli bir ortamda tamamlanması ve kayıt dışı işlemlerin önüne geçilmesi hedefleniyor.

Bakanlık, Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik ile kendisine sistemin yürürlüğe giriş tarihini en fazla üç ay erteleme yetkisi verildiğini hatırlattı. Açıklamada, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili kurumlarla yürütülen teknik entegrasyon çalışmalarının devam ettiği belirtildi.

ASTİM OSB, gücüne güç katacak
ASTİM OSB, gücüne güç katacak
İçeriği Görüntüle

Bu kapsamda, tüm teknik süreçlerin sorunsuz şekilde tamamlanması amacıyla Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu kullanım tarihi 1 Ekim 2026 olarak güncellendi.

Kaynak: HABER MERKEZİ