31 Mart yerel seçimlerine kısa bir süre kala seçmenin belli bir kısmı hala kararsız. Sahaya çıkan siyasiler ise bu kararsızların peşinde. Ortalarda gezen anketlerse algı operasyonun ve kararsızları etkilemek için yapılan en büyük operasyon. Aydın’da seçim konusunda daha iyi fikir sahibi olabilmek için son seçimlerdeki oy dağılımına bakmak gerekiyor. YSK verilerine göre son milletvekili seçiminde AK Parti 222 Bin 373 oy alırken, CHP 242 Bin  894, İYİ Parti 106 Bin 555 ve MHP 56 Bin 416 oy almışlar. Cumhurbaşkanlığı seçiminde ise CHP Adayı Muharrem İnce 312 Bin 871, Recep Tayyip Erdoğan 268 Bin 628, Meral Akşener ise 79 Bin 685 Aydınlının oyunu almış. FARK ORTADA Bu rakamların gölgesinde ittifakların yarıştığı Aydın’da yapılacak seçimlere yorumlayacak olursak, ortaya ciddi bir fark çıkıyor. Rakamlar herşeyi ortaya koyuyor. Şimdi şu soruyu sormak gerekiyor; AK Parti adayı Sayın Mustafa Savaş ne yaptı da bu ciddi rakamsal farkı kapatabilsin. Bir başka değişle Sayın Özlem Çerçioğlu nasıl bir hata yapabilir ki ittifakın 349 Bin oyunu kar topu gibi eritsin. NEREDESİN ATAY ? Büyükşehir seçimlerinde Aydın’da millet ittifakı tabanının oyları aynı adrese yönelecek. Fakat Efeler’e baz aldığımızda İYİ Partili seçmen aynı yönelişi Fatih Atay’a yapmayacak gibi gözüküyor. Geçtiğimiz haftanın 3 gününü Efelerin mahallelerinde geçirdim. Dağ köylerinde Mehmet Fatih Atay’ın ismi bile geçmiyor. Ciddi bir Özlem Çerçioğlu sempatizanı var. Fatih Atay bu seçimde sandıktan çıkarsa, Özlem Çerçioğlu’nun sırtında zirveye çıkmış olacak. Kırsal mahallelerde Mesut Özakcan vatandaşın gönlüne girmiş. ÖZAKCAN BEKLENENİN ÜSTÜNDE OY ALACAK Mesut Özakcan’ı seçimde saf dışı olduğunu düşünerek küçümseyenler üzülecek sanırım. Belki seçimi alamayabilir ama beklenenin çok üstünde oy alacak. Ümmet Akın ise büyükşehir belediye başkan adaylığı sürecinde yaptığı çalışmaların kaymağını yiyebilir. İttifakın en güzel tezahür ettiği ilçelerin başında gelen Efeler’de Cumhur ittifakının ortak çalışmaları neticesini gösterecek.  PROJELER KONUŞULMUYOR Aydın’da seçmende terör ile ekonomi arasına sıkışmış kalmış durumda. Millet İttifakı cephesi girdi maliyetlerinin yüksekliğini, Pazar pahalılığını seçmene iyi anlatırken, Cumhur İttifakı da vatandaşa CHP-İYİ Parti ortağının HDP olduğunu pazarlamaya çalışmış ve bu iki çalışmada seçmende iyi yer etmiş. Hiçbir seçmen adayların projelerini konuşmuyor. Kahvehane masalarında bu iki cephenin bu savları tartışılıyor.