Efeler ilçesi, Sevgi Yolu’nda yer alan iş yerinde, 23 yıldır vatandaşlara hizmet veren cep telefonu satış ve servisi işletmecisi Hüseyin Erbilge, vatandaşların telefonlarla ilgili yaşadığı mağduriyetleri anlattı. İnternet sitelerinden telefon satın almayı düşünen vatandaşları uyaran Erbilge, “Cep telefonlarının hayatımızdaki önemi bu kadar üst seviyelerdeyken, satın alırken dikkat edilmesi gerekenlerin başında, markası modelinden ziyade, adını duymaya yabancı olduğumuz web sitelerinden telefon alınmasını kesinlikle önermiyoruz. Çünkü bu şirketlerin, ikinci el telefonları yenileyip, sıfır adı altında sattığını, ayrıca garanti kapsamı hizmetleri konusunda yardım etmediğini hatta muhatap olmadığını biliyoruz. Onun için vatandaşlarımıza telefon satın alma aşamasında kriterlerinde birinci sıraya fiyatını baza almamalarını tavsiye ediyoruz. Satış sonrası hizmetlerin fiyatından daha önemli olduğunu hatırlatmak isteriz. Cihazın ithalat garantili olup olmadığına, yetkili servislerinin hangisinin olduğuna, sorunlarına cevap bulabilecekleri kurumsal işletmeleri araştırıp, buna göre hizmet satın almalarını önemsiyoruz” ifadelerini kullandı.

“MAĞDUR EDİLİYOR”

Bazı zincir elektronik mağazalarda, telefon satın alan vatandaşların mağaza personelleri tarafından yanlış bilgilendirilip, telefonlarına kasko yaptırmaya zorlandıklarını duyduklarını dile getiren Erbilge, “Vatandaşlarımız elektronik mağazasına gidip, telefon satın alıyor. Mağaza personeli, söz konusu vatandaşa, aldığı telefonun yedek parça fiyatlarının çok yüksek olduğunu ifade ederek, yanlış fiyat bilgisi ile verip, kasko paketi satmaya çalışıyor. Koruma paketi adı altında, telefonuna kaskoyu yaptıran vatandaş, telefonu zarar gördüğünde ise mağdur ediliyor. Tamir edilebilecek telefonların, servis raporlarında perte çıkarıldığına defalarca şahit oldum. Pert işlemi sonrasında şirket, örneğin 20 bin TL değerindeki cep telefonu tamir edilebilecek durumdayken, ‘telefonunuz onarılamaz’ raporu ile vatandaşa 3 bin liralık hediye çeki vermeyi teklif ediyor. Bunu kabul etmek istemeyen vatandaş, Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurduğunda gerçek ortaya çıkıyor. Kağıt üstünde perte çıkartılan telefonun gerçekte tamir edilebileceğini defalarca raporladık. Raporun ardından vatandaşı haklı bulan hakem heyeti, telefonun yenilenmesine veya fatura bedeli iadesine karar veriyor. Böylelikle vatandaşın sorunu olumlu şekilde sonuçlanıyor” dedi. Erbilge, gerçekte bir bilgiye ulaşmanın günümüzde çok kolay olduğunu hatırlattı. Bir yedek parça fiyatının, üretici firmaların web sayfalarından veya müşteri hizmetlerinden, kolaylıkla öğrenebileceğini ifade eden Erbilge, bir de tavsiyede bulundu. Erbilge, satın alınan cep telefonu kılıflarının kaliteli ve darbeye karşı korunaklı olmasına özellikle dikkat edilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.
Muhabir: Yazar Silinmiş