Söke Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Sinem Güraslan’ın ortaklık yaptığı Imagine and Code to Produce eTwinning projesinde, öğrenciler problem çözmeyi, üretmeyi, kodlama mantığını çözmeyi, WEB 2.0 araçlarının kullanımını öğreniyor. Bu projeyle öğrencilerin kodlama ve robotik konusundaki özgüvenleri artarak sorumluluk duygusunun gelişmesi hedefleniyor. Öğrencilerin proje kapsamında araştırmayı ve kendi kendine öğrenmeyi öğrenmeleri de amaçlanıyor.

PROJELER OLUŞTURULDU


Proje hakkında bilgi veren öğretmen Güraslan, “Imagine and Code to Produce eTwinning projemizde Türkiye’nin beş Bölgesi, Arnavutluk ve Hırvatistan’daki 97 öğrenci hayallerini kullanarak yaratıcılıklarıyla kodlayarak üretiyorlar. Söke Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi proje grubu öğrencileri Kasım ayından itibaren proje amaçları çerçevesinde kodlamaya yönelik birçok faaliyet gerçekleştirmiştir. Bilge Kunduz Uluslararası Enformatik ve Bilgi İşlemsel Düşünme Etkinliği için EBA portalında öğrencilerimizi bilgilendirerek geçmiş yıllara ait örnek soruları onlarla paylaştık. Proje ekibindeki öğrencilerimizle etkinliğe katıldık. 3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde farkındalık oluşturmak için Codeweek etkinliği düzenledik. Öğrencilerimiz bugüne özel scratch programını kullanarak projeler oluşturduk. Ayrıca projede görev yapan öğretmenler olarak 3 Aralık Dünya Engelliler Günü için işaret diliyle oluşturduğumuz bir video hazırladık. Bu video ile birçok platformda hem projemizi tanıttık hem de engelliler için biz de bir katkı sağlamış olduk.” dedi.

SERTİFİKA ALDILAR


Yurt içi ve yurt dışı tüm öğretmen ve öğrencilerin katılımıyla bir toplantı gerçekleştirdiklerini ifade eden Güraslan, “Öğrenciler hem kendilerini tanıtma hem de proje arkadaşlarını tanıma fırsatı buldular. Ortak olarak oluşturulan Scratch sınıfına kaydolarak 2021 takvimini işbirliği ile oluşturdular. Söke Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi proje grubu öğrencileri, 7-13 Aralık 2020 tarihleri arasında düzenlenen Bilgisayar Bilimi Eğitim Haftası için #HourOfCode etiketi ile code.org sitesinden öğrencilerimiz için Okyanuslar İçin Yapay Zeka (AI for Oceans) etkinliğini tamamladılar. Dream Machine Idea, Dünya genelinde katılımcı öğrencilerin kendi tasarladıkları makinelerin bir harita üzerine eklenmesi ile oluşuyor. İlk olarak öğretmen olarak site üzerinden kayıt olduk ve okullarımızı haritaya ekledik. Öğrencilerimiz hayallerindeki makineyi çizdiler. Makineye bir isim verdiler. Hayallerindeki makinenin özelliklerini ve yeteneklerini belirlediler. Öğretmenler olarak bu çizimleri tek tek Dream Machine platformuna ekledik ve öğrencilerimiz katılımcı oldukları için sertifika aldılar.” diye konuştu.
“ZAMANI VERİMLİ KULLANARAK KODLAMAYI ÖĞRENDİLER”
Müfredattaki kazanımlar doğrultusunda öğrencilerin Tincerkad sanal sınıfında işbirliği yaparak verilen konu ile ilgili 3 boyutlu nesneler tasarlamalarını sağladıklarını söyleyen Güraslan, “13 Mart tarihinde Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Özgür Şeremet tarafından Mblock Makine Öğretimi Uygulamaları konulu bir seminer düzenlendi. Seminer afişi tasarlanarak yaygınlaştırma kapsamında projenin yürütüldüğü tüm iller ve yurt dışında duyuruldu ve seminere proje dışından da katılım sağlandı. Seminer Türkçe-İngilizce çeviri şeklinde düzenlenerek katılımın arttırılması sağlandı. Mart ayı çalışmalarımıza ilk olarak Compute It Kodlama etkinliği ile başladık. https://compute-it.toxicode.fr/ adresinde yer alan 59 adımlık etkinliği projede yer alan tüm öğrencilerimizin tamamlamasını sağladık. Micro:bit kartlarının online platform üzerinden simülator aracılığıyla kodlanmasına dair etkinlik tüm öğrenciler tarafından yapıldı. Tüm bu etkinlikler çerçevesinde öğrencilerimiz hem zamanı verimli kullandı hem de kodlama konusunda erken yaşta bilgi sahibi oldu.” şeklinde konuştu. İMZA : HABER MERKEZİ