Nazilli Belediyesi kısa sürede çözülmesi gereken sorunlar için çalışma başlattı. 1 Temmuz itibariyle personeller sahaya inerek ‘Akıllı Kent’ projesiyle kentin röntgenini çekecek. Kapı kapı dolaşacak olan ekipler imardan kaynaklanan sorunları tespit edecek. Yapılan çalışmayla taşınmazların ve konutların detaylı bilgileri not alınarak, yeni sisteme kaydedilecek. Yapılan ön çalışmalardan sonra 2020'ye kadar tamamlanması ön görülen uygulama kapsamında, sonraki süreçte belediye bünyesinde çağrı merkezi ve çözüm masası kurulacak. 2020 yılı itibariyle hayata geçirilecek sistemle mali işler, bilgi işlem, emlak ve imarda yaşanan tüm sorunlar daha hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulacak.

“SORUNLAR RAFA KALKACAK”

Bayramdan önceki haftada Emlak ve Çevre Temizlik vergisinin birinci taksinin ödendiği esnada oluşan yoğunluğu, bazı vatandaşların emlak vergisi mükellefi olduğundan haberdar olmaması olduğunu ifade eden Öreroğlu, “Artık bu tip sorunlar 'Akıllı Kent' projesiyle rafa kalkacak. Belediye personelimiz 1 Temmuz Pazartesi gününden sahada bilgi toplayacak. Hem bilgilendirme yapacaklar hem de uygun beyannameleri düzenleyecekler" dedi.

“KENTTE HAKİM OLACAĞIZ”

'Akıllı Kent' projesine çok önem verdiklerini söyleyen Mert Öreroğlu, "Bu çalışma mali hizmetlerimizi, bilgi işlem, emlak ve imar birimlerimizi kapsıyor. Amacımız sorunları sistem üzerinden görüp hızlı cevaplar vermek. Sorunları çözüme kavuşturmak için kente hakim olmamız gerekiyor. Gayrimenkullere konutlara hakim olmamız gerekiyor. Bu kapsamda ilk olarak numarataj çalışması yapacağız. Gerekli envanterleri alıp, kente hakim olacağız" ifadelerini kullandı.

“HASTALIKLI YERLERİ MUAYENE EDECEĞİZ"

Bilgi işlem alt yapısının iyi bir kentin can damarı olduğunu ifade eden Öreroğlu, “Ekiplerimiz sahada vatandaşımızı bir bir ziyaret ederek mevcut konut, gayrimenkul durumunu, adres kayıt sistemini tanımlayacak. Bu şekilde şehri, Nazilli Belediyesinin bilgi işlem sistemine dahil edeceğiz. Bilgi işlem alt yapısı iyi bir kentin can damarıdır. Burada kalbine mali hizmetleri koyup can damarının atmasını sağlayacağız. Şehrin röntgenini çekip, hastalıklı yerleri muayene edeceğiz. Ardından çözüm masasında gerekli tedaviyi yapacağız. Bu şekilde iyi bir belediyecilik yapmış olacağız" dedi.

"ÇAĞRI MERKEZİYLE İŞ YÜKÜ HAFİFLEYECEK"

Akıllı Kent projesinin getireceği bir yeniliğin de profesyonel bir çağrı merkezi olduğunu söyleyen Mert Öreroğlu, “2020 yılında hayata geçecek bu sistemle birlikte iyi bir çağrı merkezi ve çözüm masası kuracağız. Şu an mevcutta çağrı merkezimiz yok. Çağrılar santral telefonları üzerinden cevaplanıyor. Söylemesi ne kadar zor olsa da santralden doğru yönlendirme yapamıyoruz. Çağrı merkezimizi doğru bir şekilde konumlandırırsak sorunlara da o kadar doğru yönlendirmiş oluruz. Profesyonel bir ekip ile belediyedeki iş yükünü de hafifletmiş olacağız. Vatandaşın santralle katlar arasında dolaştırılması sorunsalı ortadan kalkacak" şeklinde konuştu.