İşte 2026 yılında yürürlüğe girecek yeni düzenlemenin öne çıkan detayları:
SEDDK tarafından hazırlanan ve Resmi Gazete’de yayımlanan yeni yönetmelik, zorunlu trafik sigortasında önemli bir dönemi başlatıyor. Özellikle çok sayıda aracı olan bireysel kullanıcıları ve ticari araç sahiplerini yakından ilgilendiren bu düzenleme, prim hesaplama yöntemlerini kökten değiştiriyor.
İşte 2026 yılında yürürlüğe girecek yeni düzenlemenin öne çıkan detayları:
1. Beş Araç Sınırı: Bireysel Kullanıcı "Ticari" Sayılabilecek
Yeni yönetmeliğin en dikkat çekici maddesi, aynı araç grubunda birden fazla araca sahip olan gerçek kişileri kapsıyor.
-
Kritik Eşik: 1 Ocak 2026 itibarıyla, üzerine kayıtlı aynı gruptan 5'ten fazla aracı olan kişiler, 6. araçtan itibaren "özel kullanım" değil, "ticari kullanım" statüsünde değerlendirilecek.
-
Prim Etkisi: Bu durum, çok sayıda aracı olan bireylerin sigorta primlerinin ticari tarifeler üzerinden daha yüksek hesaplanmasına neden olabilecek.
-
İstisna: Kısa süreli düzenlenen trafik sigortaları bu kuralın dışında tutulacak.
2. Ticari Araçlara Yeni Hasarsızlık İndirimi
Taksi, minibüs ve otobüs gibi toplu taşıma ve ticari araç grupları için hasarsızlık indirim oranları basamak bazında yeniden belirlendi. Yeni sisteme göre indirim oranları şu şekilde uygulanacak:
| Basamak | İndirim Oranı |
| 5. Basamak | %5 |
| 6. Basamak | %20 |
| 7. Basamak | %30 |
| 8. Basamak | %50 |
3. Takvim ve Yürürlük Süreçleri
Düzenlemeler kademeli olarak hayata geçecek:
-
Genel Uygulama: Yönetmeliğin büyük bir bölümü 1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girecek.
-
Teknik Düzenlemeler: Ek-3/A ile ilgili teknik maddelerin uygulanmasına ise 1 Şubat 2026'da başlanacak.
-
Tablo Güncellemeleri: Sigorta tarifelerinde esas alınan Tablo 13 ve Tablo 14 tamamen yenilenirken, mevcut sistemdeki dipnotlar ve ek tablolar güncel risk analizlerine göre revize edildi.










