ADÜ Eğitim Fakültesi, öğretmen adaylarına yenilikçi ve çağın ihtiyaçlarına uygun bir eğitim sunmak amacıyla sanal gerçeklik (VR) destekli ders dönemini başlattı. e-BİDALAB Projesi kapsamında temin edilen VR gözlükleri, dönem boyunca Harita Bilgisi ve Uygulamaları ile Medya Okuryazarlığı derslerinde aktif olarak kullanıldı.

Bu kapsamda öğrenciler; mekânsal kavramları üç boyutlu deneyimleme, etkileşimli harita uygulamalarına katılma ve medya içeriklerini gerçekçi simülasyonlar üzerinden analiz etme imkânı buldu. Böylece dersler, klasik öğrenme ortamlarından tamamen farklı bir yapıya kavuştu.

Germencik’ten 35 milyonluk satış
Germencik’ten 35 milyonluk satış
İçeriği Görüntüle

ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE TÜRKİYE’DE İLK

Türkiye’de VR çalışmalarının genellikle kısa süreli deneme aşamasında kaldığına dikkat çeken uzmanlar, ADÜ’nün uzun vadeli ve sistematik modeliyle bir ilki gerçekleştirdiğini belirtiyor. Dönem boyunca uygulamanın pedagojik etkileri, öğrenci uyumu, öğrenme performansı ve VR’ın dönüştürücü katkıları bilimsel olarak takip ediliyor.

Elde edilecek verilerin, üniversitenin yenilikçi eğitim teknolojilerindeki öncü konumunu daha da güçlendirmesi hedefleniyor.

“ÇOK KATMANLI ÖĞRENME”

Derslerde VR teknolojisini aktif olarak kullanan Arş. Gör. Dr. Alaattin Arıkan, çalışmanın önemini şu sözlerle ifade etti:“Bu uygulama yalnızca teknoloji kullanımını artırmayı değil, öğretmen adaylarına çok katmanlı ve etkileşimli bir öğrenme deneyimi sunmayı amaçlıyor. Harita Bilgisi ve Medya Okuryazarlığı gibi analitik düşünme gerektiren derslerde VR’ın uzun vadeli etkisini sistematik biçimde inceleyerek hem güçlü yönlerini hem de sınırlılıklarını ortaya koyacağız. Bu yaklaşım, öğretmen adaylarının mesleki gelişimine teknoloji temelli güçlü bir katkı sunuyor.”

ADÜ’nün yenilikçi projeye önümüzdeki dönemlerde yeni dersler ve daha geniş öğrenci gruplarıyla devam etmesi planlanıyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ