Eylül ayında Cathcart, Financial Times'ın Meta'nın sahip olduğu sohbet uygulamasının reklam göstermeyi planladığını söyleyen bir raporunu kategorik olarak reddetti. Brezilya medyasına konuşan Cathcart, gelen kutusunda reklam göstermenin doğru bir model olmadığını söyledi. "Cevabı nitelendirmemin nedeni, başka yerlerde - kanallarda veya statülerde - reklamlar olabileceğidir. Örneğin, kanallar abone olmak isteyenlerden ücret alabilir, ücretli üyelere özel olabilir ya da kanal sahipleri kanalı tanıtmak isteyebilir. Ama hayır, gelen kutunuza reklam koymayacağız" dedi Cathcart. WhatsApp birkaç yıl önce Durum'a reklam koymaktan bahsetmişti, ancak şirket bunu hiçbir zaman hayata geçirmedi. Cathcart bunu bir olasılık olarak gündeme getirse de, henüz hiçbir şey kullanıma sunulmadı. Bir Meta sözcüsü TechCrunch şirketine şu anda hiçbir ülkede Durum reklamlarını test etmediğini doğruladı. Ancak şirket konuyla ilgili bir açıklama yapmadı. Bu yılın başlarında, WhatsApp Haziran ayında yayın özelliği Kanalları başlattığında, şirket Kanallar dizininde tanıtım gibi araçları araştırdığını söyledi. Meta, her iki üründe de (Durum ya da Kanallar) reklamları ne zaman başlatmayı planladığı ya da başlatıp başlatmayacağı konusunda herhangi bir ayrıntı vermedi.