Nazilli’de yıllardır emek verdiği kırkyama sanatıyla dikkat çeken Nihal Erbakan, Sümerbank Fabrikası’nın kapanmasının ardından geriye kalan son basma kumaşları değerlendirerek el işçiliğini benzersiz bir sanata dönüştürdü. Türkiye’de ilk kez tarihî temaları kırkyama tekniğiyle işleyen isim olarak bilinen Erbakan, ilgi gören çalışmalarını Anadolu’nun köklü geçmişiyle buluşturuyor. Bugün 15’ten fazla sergide yer alan eserleri, Nazilli’de ilk kez oluşturulan bir “tarihî kırkyama koleksiyonu”nun temelini oluşturuyor.

TARİHİ KIRKYAMA KOLEKSİYONUNU NAZİLLİ’DE İLK KEZ HAYATA GEÇİREN SANATÇI
Nihal Erbakan, kırkyama sanatını sadece estetik bir el emeği olmaktan çıkarıp tarihin anlatıldığı bir kültür belleğine dönüştürüyor. Sümerbank’ın son basmalarını değerlendirerek çalışan Erbakan, her bir parçayı tarihî bir olayın, sembolün veya uygarlığın görsel anlatısına dönüştürüyor. Türkiye’de tarihî kırkyama koleksiyonunu ilk oluşturan kadın olarak Nazilli’de dikkat çeken Erbakan, çalışmalarında hem teknik ustalığı hem de tarih bilgisini bir araya getiriyor.

“AMACIM TARİHİMİZİ TANITMAK VE NESİLLERE AKTARMAK”
Sanatın güçlü bir anlatım dili olduğuna inanan Erbakan, çalışmalarının temel amacını şu sözlerle özetliyor: “Benim amacım kendi tarihimizi tanıtmak, çalışmalarımı göstererek insanların ilgi duymasını sağlamak. Gelecek için geçmiş tarihimizi bilmek ve örnek almak gerekir diye düşünüyorum.”

TÜRK TARİHİNİN İZLERİ KUMAŞA İŞLENİYOR
Erbakan’ın koleksiyonunda Anadolu’nun binlerce yıllık tarihini yansıtan birçok önemli konu yer alıyor. Kırkyama tekniğiyle hazırlanan tarihî işlemeler şu başlıklardan oluşuyor:

* Göbeklitepe
* Çatalhöyük
* Latmos Kaya Resimleri
* Urartular Dönemi
* Pazırık Kurganları
* Türklerde Geyik Sembolü
* Hattuşa Yazılıkaya ve Alacahöyük
* Tarihte İlk Güzellik Yarışması
* Truva Savaşı
* Tarihte İlk Müzik Yarışması
* Kubadabad Sarayı Çinileri
* Mevlâna
* Çanakkale Savaşı
* Sarıkamış Harekâtı
* Kurtuluş Savaşı
* Hititler Dönemi İkiz İdoller
* Horus’un Gözü
* Kanatlı Deniz Atı Broşu
* Altın Varaklı Sfenks ve Aslan Başlı Sfenks
Bu geniş yelpaze, Erbakan’ın tarihsel bir anlatıyı sanatla harmanlayarak sunduğunu gösteriyor.

HEDEF: TÜRK TARİHİ KOLEKSİYONUNU SERGİYLE TAÇLANDIRMAK
Çalışmalarının büyük bölümünü tamamlayan Nihal Erbakan’ın en büyük hedefi, tüm tarihî kırkyama koleksiyonunu tek bir çatı altında toplayan kapsamlı bir sergi düzenlemek. Sanatçı, hazırladığı koleksiyonun hem Nazilli’de hem de Türkiye genelinde kültürel bir değer olarak korunmasını, gelecek nesillere ilham vermesini amaçlıyor. Nihal Erbakan, son Sümerbank basmalarının izlerini taşıyan kırkyama eserleriyle geçmişi bugünün ellerinde yeniden canlandırmaya devam ediyor.




