Konfor, Konfor Yatak ve Çetmen markaları çatısı altında kendi ürünlerinin yüzde 90’ı gibi büyük bir kısmını üç aktif fabrikasında üreten Çetmen Mobilya zinciri, Türkiye’nin dört bir tarafında büyümeye devam ediyor. Nazilli Çetmen Mobilya, Kurtuluş Mahallesi 187 sokaktaki bin 200 metrekare yeni yerinde müşterilerine hizmet verirken, tüketicilerin istekleri doğrultusunda her geçen gün kendi sektöründe emin adımlarla ilerlemeye devam ediyor.

‘MÜŞTERİ İSTEKLERİNE UYGUN ÜRÜN PORTFÖYLERİ’

Yaklaşık 15 yıldır Çetmen Mağazaları bünyesinde satış direktörü olarak görev yapan Çağlar Atay, Çetmen Mobilya ile ilgili sektördeki yerlerini ve çalışmalarını anlattı. Konfor, Konfor yatak ve Çetmen markalarını bir çatı altında topladıklarını söyleyen Atay, “Çetmen mağazaları olarak içeride bulunan ürünleri yüzde 90 kendi tesislerimizde üretiyoruz. Yaklaşık üretim bölümünde bin 200 kişi çalışıyor. 3 tane aktif fabrikamız var. Kendi üretmediğimiz tedarik ettiğimiz aksesuar tarzı tamamlayıcı ürünleri dış tedarik olarak temin edip tüketicimizle buluşturuyoruz. Kendi üretimimizi yapıyor olmamızın hem bize hem de tüketicilerimize çok büyük avantajları oluyor. Arada bir ikinci firma olmamasıyla tüketiciden aldığımız talepleri doğru şekilde üretim ve arge departmanına iletip hem tüketicilerimizin istekleri doğrultusunda ürünler hazırlayıp portföyler çıkarabiliyoruz. Kullanım sürecinde tüketicilerimizin karşılaşacağı olumsuzluklarda da yine aracısız olarak kendi ekiplerimiz tarafından müdahale etme şansımız doğuyor. Bu da müşterimizle bizi en çok yakınlaştıran ve müşterilerimiz karşısında bizi güçlü duruma gelmemizi sağlayan unsur oluyor” diye konuştu.

‘TÜRKİYE GENELİNDE 105 MAĞAZAMIZ VAR’

Türkiye genelindeki çalışmaları ile ilgili 2022 hedeflerinin olduğunun altını çizen Atay, “Şuan Konfor Çetmen olarak Türkiye’de 105 mağazamız var. Bunun 52 tanesi Çetmen Mağazası. Nasip olursa bu ayın sonunda Ankara Mamak, takip eden Kasım 15’te ise Söke mağazamızı açarak 54 mağazamızla hizmetimize devam ediyoruz. 2021’in kapanışında 58 mağazayla kapatmış olacağız. 2022’de 23 tane daha yeni mağaza hedefimiz var. Şu an ağırlıklı Ege Bölgesi’nde konumlandırılmış durumdayız. Ege, Marmara ve İç Anadolu’ya doğrudan yayılma potansiyelimiz var. Ağırlıklı Ege Bölgesi’nde şu an İstanbul’da Marmara Bölgesi Tekirdağ’a kadar yaklaşık 14 tane mağazamız bulunuyor. Ankara bölgesinde şu an tane mağazamız var. İlerleyen süreçte Karadeniz Bölgesi ve Akdeniz Bölgesi yatırımlarımız olacak” dedi.

‘SENETLİ VE TAKSİTLİ ÖDEME İMKANLARIMIZ VAR’

Nazilli genelinde ise tüm müşterilerinin ödeme alışkanlıklarına göre planlamalar yaptıklarını anlatan Atay, “Nazilli özeline gelecek olursak tüm ürünlerimizi kendimiz ürettiğimiz için ve aradaki aracıların olmasından dolayı bölgeye özel kampanyalar ya da tüketicilerin ödeme alışkanlıklarına göre eğilimler alabiliyoruz. Normal mobilya sektörü sadece nakit alışveriş ya da kredi kartı alışverişe dönmüşken biz elden taksitli senetli alışveriş imkanıyla halen daha hizmet vermeye devam ediyoruz. Bunun yanı sıra mahsulle, tarımla uğraşan tüketicilerimize de mahsulde ödeme gibi 6 ay ertelemeli 3 ay ertelemeli seçenekleriyle de hizmet vermeye çalışıyoruz. Burada mümkün mertebe cüzi vade farklarını gözetiyoruz. Çeyiz paketlerimizle yeni evlenecek çiftlerimiz için çok avantajlı paketlerimizi oluşturuyoruz. Mobilya ham maddesinin ağırlığına baktınız zaman yüzde 40-45 yerli üretim olurken, yüzde 60 maalesef halen daha dışa bağımlı çalışıyoruz. Döşeme süngerleri dışarıdan geliyor. Döviz kurları da tabi ki çok etkiliyor. Lakin pandemi sürecinde tüketiciye yansıma oranlarını mümkün mertebe aşağıya çekmek adına örnek veriyorum yarı mamulde yüzde 30 zamlar oluşurken mamule dönüşmüş halinde biz bunu yüzde 4 ya da 5 oranında yöneterek biraz daha karlılıktan vedakarlık ederek yönetmeye çalıştık. Çeyiz paketleri de bu yüzden çok avantajlı. Bir mamul tek başına çok fazla tutarken, birden fazla ürün alışverişlerinde bir kampanya oluşturduk” şeklinde konuştu.

‘RAHATLIK ÇOK FAZLA ÖN PLANDA’

Çetmen Mağazaları’nda 2022 yılı kreasyonunu üç tane ürünle genişlettiklerini söyleyen Atay, renk ve modellerle ilgili bilgiler verdi. Atay, “Baktığımız zaman 2022 itibariyle daha ahşap tonlarının, antrasit ve siyahın olduğu renkler ortaya çıkıyor zaten talepler de bu doğrultuda. Daha önce belirttiğim gibi bizim arge ve ürge departmanlarımız tüm ürünler tüketicilerden gelen anketler ve bilgiler, pazar analizleri doğrultusunda hayata geçiriliyor. Metal akşamlarda gold ve kromların ön plana çıktığı bir yıl olacak hazırlıklarımızı o yönde yaptık. Koltuklarda ise fonksiyonellik talepleri artmaya başladı. Oturum rahatlığı ile birlikte yatak olabilen kol ve sırt mekanizmalı modeller bu sene daha ağırlıklı. Çok kırlentle ürünler artık biraz daha arka planda kaldı. Tüketiciler özellikle sırt kısmında minder talebini geride bıraktı. Biz de bu süreçte şunu gördük ev kullanımında sürekli minderlerin düzletilmesi ve kaymanın rahatsızlık verdiğini gördük. Bununla alakalı 6 tane yeni model ortaya çıkardık. Daha minimalist alanlar konumlandırmaya çalışıyoruz. Biz mağazalarımızda da bunu yapıyoruz. Yani her tarafın eşya olduğu evler artık tercih edilmiyor. Evin belli bir metrekaresini eşyalarla kaplanması tercih edilmiyor. Rahatlık çok fazla ön planda. Mobilyalarımızın hepsinde kuş tüyü sarma sünger kullanılıyor. Tüm ürünlerimizde E1 salınım belgesi garantimiz vardır. TSE belgelidir. Bunlar bizi rakiplerimizden biraz daha ön plana çıkarak özelliklerimizden sadece bir tanesidir” ifadelerini kullandı.