Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) üyesi yaklaşık 12 bin acente sahip ve yetkilileri bakanlığa şirketlerinin antetli kağıtları, kaşe ve imzalarıyla faks ve resmi mail adresleriyle sorunlarını iletmeye başladı. Branşlarına göre sorunlarının yanında, sektörün temel sorunlarını dile getirmeye, seslerini duyurmaya çalıştı.

'DAYANACAK GÜCÜMÜZ KALMADI'


Kuşadası TÜRSAB BTK Başkanı Eda Yurtcan, Covid-19 salgınının seyahat acentelerini çok kötü etkilediğini ancak gerekli desteği görmediklerini açıkladı. Pandemi döneminde Kültür ve Turizm Bakanlığınca yok sayıldıklarını, dikkate alınmadıklarını, ülke genelindeki yaklaşık 12 bin seyahat acentesinin bakanlığı faks ve mail yağmuruna tuttuğunu söyledi. Bakanlığa seslerini duyurmak için her yolu denediklerini ifade eden TÜRSAB Aydın Temsil Kurulu Başkanı Eda Yurtcan, “Salgının başından bu yana bakanlığa sesimizin duyurmak için her yolu denedik, başaramadık. Bir de bu şekilde ulaşmaya çalışalım istedik. Sonuç alacağımız konusunda çok umutlu olmazsak da denememiş olmak istemiyoruz. Bizim bu kadar unutulup dışlanmamızı aklımız almıyor. Ramazan Bayramı dönemi sektör için kayıp oldu. İngiliz, Fransız pazarlarının kapanması, Avrupa Birliği ülkelerinin muallakta kalması sektörümüzü çok zor duruma soktu. Yaşadığımız bunca sıkıntının üzerine Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’na (TTGA) her ay düzenli olarak vergi ödüyoruz. Aidat ödüyoruz. Dayanacak gücümüz kalmadı. Bakanlığa gönderdiğimiz faks ve maillerle, 2021 yılı aidatlarının alınmamasını, iş yapmadığımız halde TTGA’ya hala düzenli olarak ödediğimiz verginin kaldırılmasını istiyoruz. Kısa Çalışma Ödeneğinin özellikle seyahat acenteleri için 2021 yılının sonuna kadar uzatılması, belli bir hibe veya uzun vadeli, düşük faizli kredi verilmesini talep ediyoruz ” diyerek devletin seslerini duymasını istedi.