Çine ilçesinde yaşayan Ünal İşçi, araba satın almak için girdiği bir internet sitesinde aradığı özellikleri taşıyan bir araç buldu. Aracın sahibiyle iletişime geçen İşçi, otobüsle Antalya’nın Manavgat ilçesine gitti. Aracı teslim almadan önce ekspertize sokan İşçi, aracın iki hasar kaydının olduğu, 7 parçasının değiştiği ve kaputuna macunlu boya sürüldüğü raporu verildi. İşçi, raporu gösterip tüm ekspertiz ve yol masraflarının karşılanmasını istedi. Satıcının kendisine hiçbir şekilde yardım edemeyeceğini söylemesi üzerine İşçi, Tüketici Hakem Heyetine müracaat ederek hak mücadelesi başlattı. Tüketici Hakem Heyeti, başvuruyu inceledikten sonra İşçi’ye haklı bularak masrafları karşılığında araç sahibi tarafından kendisine 749 lira ödenmesine karar verdi.

TÜKETİCİLERE ÖRNEK OLSUN

Hak mücadelesinde zafer kazanan İşçi, “İnternet sitesinde gördüğüm arabayı almaya gittiğimde satıcının belirttiği özellikleri taşımadığını fark ettim. Ekspertiz raporunda da tüm gerçekler ortaya çıktı. Satıcının yanlış beyanı nedeniyle benim zamanım ve param gitti. Bu yüzden masraflarımın karşılanması satıcıdan talep ettim. Olumsuz yanıt alınca hakkımı aradım ve haklı çıktım. Maalesef ülkemizde çoğu tüketici hakkını nerede arayacağını bilmiyor. Benim zaferim tüketicilere örnek olsun. Kimse hakkının gasp edilmesine müsaade etmesin” diye konuştu.