Projenin hayata geçmesiyle birlikte Aydın'ın lojistik üssü olacağını kaydeden AK Parti Aydın Milletvekili Mustafa Savaş, "Aydın-Çine-Güllük Demiryolu Projesi’nin ihalesi yapıldı. Bu projede ilk olarak Aydın etabı yapılacak. 4 milyar liraya mal olacak Aydın-Çine Demiryolu Hattı Projesi’yle Çine'deki madenler limanlara demiryolu ile taşınacak. Bölge ekonomisi için büyük önem arz eden bu demiryolu hattı ile Aydın, lojistik üs haline gelecek. AK Parti döneminde ilimiz, en büyük devlet yatırımlarından biri ile daha tanışmış olacak" dedi.

MADENCİLERİN BEKLEDİĞİ BİR PROJE

Aydın Sanayi Odası Başkanı Mehmet Yunus Şahin, maden sektörü açısından projenin yıllardır hayata geçirilmesini beklediklerini belirterek, “Karayolu vasıtasıyla yaklaşık bir milyon ton maden limanlara ve Orta Anadolu’daki seramik fabrikalarına taşınıyor. Demiryolu hattının faaliyete geçmesiyle birlikte nakliye bakımından büyük bir maddi yük ortadan kalkacak. Demiryolu taşımacılığı ile büyük miktardaki madenler de rahatlıkla taşınacak. Madenciliğin gelişimi ve ülke ekonomisi açısından Aydın-Çine Demiryolu’nun faydalı bir yatırım olduğunu düşünüyoruz” diye konuştu.

“GÜLLÜK LİMANI İLE KARIŞTIRILMAMALI”

Güllük Limanı Demiryolu Projesi’nin Aydın-Çine demiryolu hattından ayrı düşünülmesi gerektiğini ifade eden Şahin, “Aydın’daki madenlerin çoğunluğu Karpuzlu ile Milas arasında kalan Sarıkısık mevkiinden çıkartılıyor. O bölgeye demiryolunun ulaşması mümkün değil. Zaten ekonomik açıdan da ciddi bir yük getiriyor. Bu bakımdan Aydın-Çine demiryolu ile Güllük Limanı hattı birbirinden ayrı projeler olarak düşünülmeli. Bununla ilgili demiryolları yetkililerine de bilgilendirmelerimizi yaptık” ifadelerini kullandı.