Nazilli’de Altıntaş mahallesi Uzun Çarşı’da baba Hüseyin Büyükkarıncalı’dan aldığı Kuyumculuğu devam ettiren 41 yaşındaki Karıncalı Sarrafiye’nin sahibi Mehmet Büyükkarıncalı, yeni neslin altına olan ilgisizliğinden yakındı. Babası zamanındaki kuyumculukla şimdiki kuyumculuğun çok farklı olduğunu dile getiren Mehmet Büyükkarıncalı, “Altın eskiden tek yatırım aracıydı, şimdi artık farklı yatırım araçları var. O zamanlar çok farklıydı her şey. Eskiden tahvil, bono, borsa gibi olaylar yoktu. Şimdi insanlar altını süs aracı olarak alıyor, yatırımda düşünmüyor. Eski alışkanlıkları olanlar devam ediyor da, yeni nesil süs aracı olarak görüyor. Ama şu anda da en güvenilir yatırım aracı altındır” dedi.

“ALTINLARI SATIP DİREK NAKİTE ÇEVİRİYOR”     


Yeni nesil altını takı amaçlı düşündüğünü ifade eden Büyükkarıncalı, “Yeni nesil çok altında almıyor, takmıyor da. En büyük sıkıntımızda orada. Bir düğünde takıyor,  Ondan sonra da bankada saklıyor. Ya da çoğu insan borçlu altınları satıp direk nakite çeviriyor. Yani ihtiyaçlarını görüyorlar” ifadelerini kullandı.

“GÜN GEÇTİKÇE SAYI DAHA DA AZALACAK” 


Nazilli’de kuyumculuk mesleğinin zamanla küçüldüğünü söyleyen Mehmet Büyükkarıncalı, “Hem üretimde hem de parkende de yeni açılan dükkan yok. Nazilli’de biz 83 kuyumcuyduk şimdilerde 39 kuyumcu kaldık. Gün geçtikçe sayı daha da azalacak. Evlatları meslek sahibi olup bu mesleği yapmayacak olan çok insan var" şeklinde konuştu.  

“PIRLANTA NAZİLLİ’DE BEKLENEN İLGİYİ GÖREMEDİ” 


Nazilli'deki kuyumcuların çeşidi çoğaltmak için pırlanta da aldığını ifade eden Büyükkarıncalı, “Ama bana göre çok rağbet görmedi. Çünkü çok pahalı alıyorsun, satmaya kalksan da ederini etmiyor. Ancak evlilik tekliflerinde, özel günlerde alınabiliyor. Altında ise ne alırsan al çok zarar etmeden nakitte dönüştürebiliyorsun. Bu yüzden pırlanta Nazilli’de beklediği ilgiyi görmedi. Nazilli’de altın daha çok satılıyor” ifadelerini kullandı.