500 milyon katma değer sağlayan çileği tanıtmak için bu tür festivallere ihtiyacın olduğunu söyleyen Sultanhisar Belediye Başkanı Osman Yıldırımkaya, “Bütün vatandaşlarımızı festivallerimize bekliyoruz” dedi. Sultanhisar'da ‘Portakal Panayırı’ adı altında ilk kez 1940 yılında yapılmaya başlanan festival son yıllarda, "Uluslararası Sultanhisar-Atça, Nysa, Çilek Tarım Kültür ve Sanat Festivali" ismiyle her yıl Mayıs ayında yapılmaya devam ediyor. Uluslararası nitelikte olması sebebiyle yabancı ülkelerin ekiplerini ağırlayan festival, çeşitli gösteri ve etkinliklerle renkli şekilde gerçekleşerek binlerce yerli ve yabancı misafirlerini ağırlıyor. Sultanhisar her yıl olduğu gibi bu yıl da sergi, panayır, yurt içi ve yurt dışı halk oyunları ekiplerinin gösterileri, güzellik yarışmaları, tiyatro ve halk konseri gibi çeşitli etkinliklerle 6 gün boyunca misafirlerini ağırlayacak. Bu yıl 50’ncisi gerçekleştirilecek olan festival ile Nysa Antik Kenti’nin de tanıtımı yapılarak önümüzdeki yıllar için daha fazla turist çekilmesi amaçlanıyor.

“FESTİVALLERİN FAYDASINI GÖRDÜK”

Türkiye’de ve dünya çapında Aydın çileğini tanıtmak için festivalin öneminden bahseden Sultanhisar Belediye Başkanı Osman Yıldırımkaya, “Bugüne kadar festivallerin çok faydasını gördük. Çünkü biz Türk milleti olarak reklama ağırlık vermiyoruz. Reklam ve tanıtım çok önemli. Çilekte olduğu gibi zeytinyağı ve incir gibi ürünlerimizde de reklam yapmamız gerekiyor. Temel ürünlerimizi tanıtım noktasında çok iyi çaba harcamamız lazım. Hem vatandaşımızı eğlendirme noktasında, hem de kültürel faaliyetler bazında polikültür tarım yaptığımız Sultanhisar ilçemizi tanıtmanın faydası olduğunu düşünüyoruz. Bütün vatandaşlarımızı festivallerimize bekliyoruz” dedi.

“FESTİVALLE NYSA ANTİK KENTİMİZİ DE TANITIYORUZ”

Sultanhisar’ı çilekle birlikte antik ve tarihi yönüyle de ön plana çıkarmaya çalıştıklarını ifade eden Yıldırımkaya, “Festivalimize Ukrayna, Gürcistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Gana’dan olmak üzere yabancı halk oyunları göstericilerimiz geliyor. Biz bunlara turizm elçisi diyoruz. Her festivalde 150-200 kadar yabancı misafirimiz geliyor. Bu yabancı misafirler ülkelerine döndüklerinde Aydın’dan Sultanhisar’dan bahsediyor ve böylelikle ülkemizin tanıtımını yapmış oluyoruz. Biz sadece festivalle çileğimizi değil Nysa Antik Kentimizi de tanıtmış oluyoruz. Yılda 5-10 bin turist gelirken yeni projelerle bu rakamları 80 binlere çıkarma hedefindeyiz” diye konuştu.

“500 MİLYON GİBİ BİR KATMA DEĞERİ VAR”

Çilekle ilgili birtakım bilgiler de veren Başkan Yıldırımkaya, Aydın’ın örtü altı çilek üretiminde Türkiye’de birinci olduğunu ifade ederek şunları kaydetti: “Yaklaşık 20 bin dekar arazide 100 bin ton çilek üretiyoruz. Bunun da yaklaşık 500 milyon gibi bir katma değeri var. Her geçen gün kendimizi yenileyerek müteşebbis arkadaşlarımız yurt içi ve yurt dışı fuarlara katılıyorlar ve çileğimizi tanıtıyorlar. TKDK gibi kurumlardan alınan hibe desteklerle de bölgemizde ciddi anlamda soğuk hava depoları yapıldı. Çileğimizi soğuk zincirle fresh olarak Rusya ve Ukrayna başta olmak üzere Avrupa’ya gönderiyoruz.”

“ÜRETİCİMİZİN BU SENE YÜZÜ GÜLECEK”

Şu an çilekte her şeyin yolunda gittiğini dile getiren Yıldırımkaya, “Çilek çok rutubetli ve sıcak havayı sevmiyor. Ilıman bir iklimde yetişmesi gerekiyor. Malımızın yüzde 80’i ihracat olarak yurt dışına gidiyor. Kalan kısım da ülke içindeki diğer illere gönderiliyor. Geçen sene fiyat güzeldi ama tonajda biraz sıkıntımız oldu. Bu sene inşallah üreticimizin hem fiyat, hem de tonaj yönünden yüzünün güleceğine inanıyoruz. Böylelikle geçen seneki zararı da bu şekilde amorti etmiş olacağız. Sezonumuzu inşallah kazasız belasız atlatırız” ifadelerini kullandı.