Kaliforniya’nın Fontana şehrinde faaliyet gösteren KAL Freight’in borçlarının toplamda 100 milyon ila 500 milyon dolar arasında olduğu belirtilirken, bunların 313 milyon dolarlık kısmı iflas öncesinde finanse edildi. Şirket, 10’dan fazla kredi kuruluşuna borçlarını ödeyemediği için Houston’daki Güney Teksas Bölgesi ABD İflas Mahkemesi’ne resmi başvuru yaptı.

Kanada’daki Bağlantılı Şirketler de Etkilendi

KAL Freight’in sahibi Kalvinder Singh’in Kanada’daki üç kuruluşu (Big Rig Trailers & Leasing Inc., Big Rig Tires & Services Inc., Big Rig Partz Inc.), 21 Haziran 2024’te Kanada İflas ve Ödeme Güçlüğü Yasası kapsamında haciz altına alınmıştı. Ancak, bu süreçlerin KAL Freight’in ABD’deki yeniden yapılanma sürecini doğrudan etkilemeyeceği açıklandı.

Büyük Borç Yükü ve Stratejik Hatalar

Şirketin borçlarının büyük kısmı şu alacaklılara ait:

CIMC Reefer Trailer Inc.: 12,7 milyon dolar borç.
Shayla S. Davis Cain Law Office: 3 milyon dolar borç.
Diğer alacaklılara milyonlarca dolarlık teminatsız borç.

KAL Freight, 2014 yılında kurulmuş ve 2020 yılında başka nakliye şirketleriyle birleşerek büyüme kaydetmişti. Ancak pandemi döneminde artan taleplerle aşırı büyüme stratejisi, büyük kamyon ve römork yatırımlarıyla desteklendi. Pandemi sonrası talebin azalması ve bağlı girişimlerin başarısızlığı şirketi mali krize sürükledi.

Özellikle:

KAL Partz,
KVL Tires,
KAL Aviation gibi girişimlerin zarar etmesi, şirketin gelirlerini olumsuz etkiledi.

Yeniden Yapılanma Süreci

KAL Freight, iflas koruması kapsamında faaliyetlerini yeniden düzenlemeyi ve tasfiye edilen iştiraklerin ardından ana operasyonlarına odaklanmayı planlıyor. Şirket, nakit akışını stabilize ederek borçlarını yapılandırmayı hedefliyor.

Lojistik Sektörüne Etkileri

KAL Freight’in iflas süreci, lojistik sektöründe büyük yankı uyandırdı. Şirketin yeniden yapılandırma sürecinin başarılı olup olmayacağı, hem sektördeki diğer oyuncular hem de alacaklılar tarafından yakından takip ediliyor

Editör Hakkında