Yıllık 150 bin litreye kadar üretim yapan fabrika, son yıllarda hammadde ve enerji maliyetlerindeki yükselişle karşı karşıya kalmıştı.

2018 yılından itibaren üretim kapasitesi üçte bir oranında azalan Schlössle, yıllık 100 bin litreye gerileyerek ekonomik baskılara karşı daha fazla direnemedi. Özellikle beş farklı craft birasıyla tanınan marka, en çok bilinen birası Märzen'i 12'li kasalar halinde 13,50 Euro’ya satıyordu.

Ancak artan maliyetler, fiyatların neredeyse iki katına çıkmasını gerektirince, Schlössle bu süreci yönetmekte zorlandı.

Küçük ölçekli bira fabrikaları, tıpkı tarım işletmeleri gibi artan bürokrasi ve maliyet baskılarıyla mücadele ederken, bu zorluklar birçok işletmeyi ya büyümeye zorladı ya da piyasadan çekilmeye itti. Schlössle de bu zorluklara yenik düştü.

Tarihi Han Faaliyetlerine Devam Edecek


Schlössle Bira Fabrikası kapansa da, aynı komplekste bulunan 1555 yılında inşa edilen tarihi han, faaliyetlerine devam edecek. Geniş bira bahçesi ve çevresindeki kestane ağaçlarıyla bira kültürünü yaşatmayı sürdürecek olan han, yerel bira markalarını sunmaya devam edecek. Ancak hangi markaların yer alacağı henüz belli değil.

Editör Hakkında