Elektronik Ortamda Tutulacak Defterler
Resmi Gazete'de yayımlanan tebliğe göre, işletmelerin pay defteri, yönetim kurulu ve müdürler kurulu karar defteri ile genel kurul ve müzakere defterlerini dijital ortamda tutmaları zorunlu olacak.
Yeni Düzenlemenin Kapsamı
1 Ocak 2026 tarihinden itibaren ticaret siciline tescil edilen şirketler ile belirli anonim şirketler için ticari defterlerin dijital olarak tutulması zorunlu hale gelecek. Mevcut şirketler ise isteğe bağlı olarak tüm defterlerini elektronik ortamda tutabilecekler.
Ancak, bu seçeneği tercih eden işletmeler, tüm ticari defterlerini dijital ortama taşımak zorunda olacaklar.
Elektronik Defter Sistemine Geçiş Süreci
Elektronik defter sistemine geçecek şirketler için süreç, ticaret siciline tescil ile eş zamanlı olarak başlatılacak.
Fiziki defterlerini dijitale taşımakla yükümlü olan şirketler ise en geç iki ay içinde notere başvurarak kapanış onaylarını yaptırmak zorunda olacaklar.
Yürürlük Tarihi
Yeni tebliğ, 1 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe girecek.