Ülke genelinde gerçekleştirilen sıcaklık ölçümlerinde Aydın’ın Kuyucak ilçesi 43 derece ile ilk sıraya yerleşti. Böylece Kuyucak, Türkiye'nin en sıcak noktası olarak kayıtlara geçti.
Uzmanlar, Ege Bölgesi'nde etkisini artıran sıcak hava dalgasının özellikle Aydın genelinde yaşamı olumsuz etkilediğini belirterek vatandaşları günün en sıcak saatlerinde dikkatli olmaları konusunda uyardı.
Nazilli ve Köşk de İlk 10’da
Aydın'ın sadece Kuyucak ilçesi değil, diğer ilçeleri de yüksek sıcaklık değerleriyle dikkat çekti. Ölçümlere göre Nazilli’de hava sıcaklığı 40,4 dereceye ulaşırken, Köşk ilçesinde de termometreler 40,4 dereceyi gösterdi.
Bu değerlerle Nazilli ve Köşk, Türkiye genelinde en yüksek sıcaklığın ölçüldüğü ilk 10 merkez arasında yer aldı.
Karpuzlu da 40 Dereceye Yaklaştı
Aydın’ın bir diğer ilçesi Karpuzlu’da ise sıcaklık 39,8 derece olarak ölçüldü. Böylece Aydın, Türkiye genelinde en yüksek sıcaklıkların görüldüğü listeye dört farklı noktadan girmeyi başardı.

Uzmanlardan Sıcak Hava Uyarısı
Meteoroloji uzmanları, önümüzdeki günlerde de sıcaklıkların mevsim normallerinin üzerinde seyretmeye devam edeceğini belirtiyor. Özellikle yaşlılar, çocuklar ve kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşların 11.00 ile 16.00 saatleri arasında zorunlu olmadıkça dışarı çıkmamaları tavsiye ediliyor.
Artan sıcaklıklarla birlikte orman yangını riskinin de yükseldiğine dikkat çeken yetkililer, vatandaşlardan ateş yakmamaları ve yangına neden olabilecek davranışlardan kaçınmaları konusunda hassasiyet göstermelerini istedi.
Aydın’da Ölçülen En Yüksek Sıcaklıklar
- Kuyucak: 43,0°C
- Nazilli: 40,4°C
- Köşk: 40,4°C
- Karpuzlu: 39,8°C
Aydın, 26 Haziran’da Türkiye'nin en sıcak ili olurken, özellikle Kuyucak'ta ölçülen 43 derecelik sıcaklık yaz mevsiminin etkisini bir kez daha gözler önüne serdi.




