Sezon için çalışmaların Mayıs ayında başladığını anlatan Kuşadası Şehiriçi Minibüsçüleri Kooperatif Başkanı Ümit Atma, "Araçlarımızın bütün bakımlarını hazırladık. Sezonumuza daha iyi hizmet verebilmek adına, bütün araçlarımızın eksikliklerini tamamladık. Saatlerimizi düzenledik. Bu noktada saat artışını gün gün fazlalaştıracağız. 142 aracımız ve 340’a yakın şoför arkadaşımız şu an aktif olarak hizmet vermekte. Bu çerçevede şoför arkadaşlarımızın eksikliklerini de  tamamladık. Savcılıktan istediğimiz evraklar vardı ve bu çerçevede de arşiv kayıtlı olarak yeniden düzenleme yaptık" dedi.

Kusadasi Sehirici Minibusculerinden Kusadalilara Mesaj Var 469629 3E26Cd2E29Ca4302E66A86B007F45Ff5

Aydem Duyurdu. Nazilli elektrik kesintisi 27 Temmuz Cuma 2024 Kesinti yapılacak mahallelerin tam listesi Aydem Duyurdu. Nazilli elektrik kesintisi 27 Temmuz Cuma 2024 Kesinti yapılacak mahallelerin tam listesi

"TEK AMACIMIZ, KUŞADASI’NA EN İYİ HİZMETİ VEREBİLMEK"

Kuşadası’nda hem yaz hem de kış sezonu boyunca, aksamaların olmadığı, sağlıklı bir hizmet verebilmenin telaşı içerisinde olduklarını belirten Başkan Atma, "Kuşadası, coğrafi olarak dar ve uzun bir yapıya sahip olduğu için bir çok alanda gir-çık'larla hizmet vermeye çalışıyoruz. Bu kapsamda da güzergah çalışmaları yaptık ve çalışmalarımızı bitirip tamamladık. Hizmet veremediğimiz bazı noktalar var ancak o  güzergahlarımızı da en kısa zamanda çözmeye çalışacağız. Aydın merkez ile birlikte yürüttük tüm çalışmalarımızı. Vatandaşlarımız her sokaktan geçemediğimiz için çoğu zaman serzenişte bulunuyorlar bizlere. Araçlarımız bir üst sokaktan geçiyorsa bir alt sokaktan da geçsin istiyorlar ancak bu bizim elimizde olan bir durum değil. Güzergahlarımız ve duraklarımız belli ve bunu kendimiz oturup değiştiremiyoruz. Bizler hizmet vermek adına taksici arkadaşlarımızı da düşünmek zorundayız çünkü onlar da bu işten kazanarak evlerine ekmek götürüyorlar. Bizler araçlarımızla belli başlı saatlerde çalışalım ve hizmetimizi aksatmadan sunalım istiyoruz. Amacımız da sadece en iyi hizmeti verebilmektir zaten. Bu noktada kafa karışıklığı yaratan bir konuya da değinmek istiyorum. Sabah saat 06.00’da bütün duraklarımızda hizmetimiz açılıyor ve saat 07.00’da da başlangıç yapıyoruz. 7 ay boyunca saat 01.00’a kadar hizmet veriyoruz. Yaz sezonu boyunca da bu şekilde devam edecek.  Son aracımız 23.00’da dediğimiz zaman bu yanlış anlaşılıyor. Son aracımız çarşı içerisinde geçerken saati 01.00’dır. Yani son duraklarımızdan 23.00 çıkışlıdır ve çarşı içerisinde gezerken en son durağa gelene kadar saati 01.00 oluyor" ifadelerini kullandı.

Kusadasi Sehirici Minibusculerinden Kusadalilara Mesaj Var 469629 41A58611820355A4Af48192517998Cd1

"DOLMUŞ DURAKLARINDA İNDİ BİNDİ SORUNU VAR"
Kuşadası’nda dolmuşlar dışında dolmuş duraklarını kullanan bir çok araç olduğunu vurgulayan Atma; "Bu konu bize büyük sıkıntılar yaşatıyor. Özel araçlarla durağa yanaşan vatandaşlar, toptancıların malzeme indirmek için yanaştıkları yer de duraklarımız yani hal böyle olunca duraklara yanaşamıyoruz. Bu bizler için büyük bir sorun ve çözüme ulaşması gereken bir sorun. Yollarımız tek yöne döndü ve böyle olunca da tüm sıkıntıyı yine biz dolmuşçular yaşadık. Biz tek yön yapılmasın diye bir şey demedik. Yapılması gerekiyordu ve yapıldı. Kimsenin elinde sihirli bir değnek yok ve bu duruma da alışılacak. Başkan Ömer Günel’de bu noktada elinden geleni yapmaya çalışıyor yani onun da elinde sihirli bir değnek yok. Vatandaşlarımız da haklı duraklardaki bu sıkıntı yüzünden. Ortada haksız olan bir tarafa yok sadece alternatif çözüm yolları üretilerek, minibüs güzergahlarımız üzerindeki duraklarımıza araç park etme, malzeme indirip bindirmek, 5 dakika için durmak gibi farklı durumlara çözümler üretilmesi gerekiyor" diye konuştu.

Kusadasi Sehirici Minibusculerinden Kusadalilara Mesaj Var 469629 Ecc08A9387E54Cd706355C432D6B8Ca7

"DURAKLARDA DURMA ZORUNLULUĞU VAR"
Kuşadası şehiriçi dolmuşlarda belki de en fazla yaşanan problemin ayakta yolcu alma durumu olduğunu söyleyen Atma; "Şoför arkadaşlar her durakta durmak zorundadır. Araçta yer olsun ya da olmasın o durakta durmalıdır. Vatandaş o saatte o aracı durakta görmezse bu bir problemdir. Aracımız durağa dolu bile gelse hemen arkadan gelen araca anons geçip durumu bildiriyor ve arkadan gelecek araç ta o yolcu sayısı kadar zaten yer ayırıyor. Ayakta yolculuk eden vatandaşlar her durağa yanaşıldığında ‘Daha nereye yolcu alacaksın’ siteminde bulunuyor. Burada da empati devreye girmeli çünkü o an acil işi olan, hastaneye yetişme durumu olan ya da evde çocuğu bekleyen insanlar olabilir yani konuya bu yönden de bakılması gerekiyor. Şoför arkadaşlar da olayın farkında ve bu yüzden her durakta durarak kimseyi mağdur etmemeye çalışıyorlar. Bizler, araçlar doluyken her durakta yolcu almak için durmuyoruz o duraklarda durmak zorunda olduğumuz ve ayakta yolcu varken bir sonraki aracı bekleme düşüncesini vatandaşlarımıza empoze edebilmek için duruyoruz" dedi.

Kusadasi Sehirici Minibusculerinden Kusadalilara Mesaj Var 469629 004070827E93C76D12C6D2F48B5178E7

"ÖĞRENCİ İNDİRİMLERİNE DÜZENLEME GETİRİLMELİ"
Türkiye’nin hemen her şehrinde öğrenci kimliği gösterildiği zaman bir indirim uygulandığını hatırlatan Başkan Ümit Atma; "Kuşadası’nda da bu durum söz konusu. Ancak şöyle bir durum var ki örneğin İzmir kart olmadan bizim Kuşadalı öğrencilerimiz kendi öğrenci kimlikleriyle İzmir’de dolmuşlara indirimli binemiyorlar ve tam ödeme yapıyorlar. Ancak İzmir’den Kuşadası’na gelen öğrenciler burada öğrenci kimliklerini göstererek indirimden faydalanabiliyorlar. Çoğu yurt dışında okuyarak, Kuşadası’na tatile gelen öğrenciler bile kendi ülkelerinde kullandıkları öğrenci kimlikleriyle burada indirimden faydalanmaya çalışıyorlar. Özellikle yaz sezonunda bu bizler için problemler yaratıyor çünkü öğrencilerin yanında okul kimlikleri bile olmuyor ve yine de indirim yapılmasını talep ediyorlar. Çoğunun kimlik tarihi geçmiş zamana ait, kimi arkadaşının kimliğini ikinci kez şoför arkadaşa gösteriyor ve bazıları da dijital baskı kimlik göstermeye çalışıyor. Şoför arkadaşlar zaten kalabalık olan araçlarda bir de kart takip etmek zorunda kalıyor. Bu konuda da düzenleme getirilmeli. Bu noktada ilkokul baz alınmalı. İlkokul açıldığı zaman öğrenci kimliği indirimi başlamalı ve okul bitip te yaz sezonuna gelindiği zaman da bu indirim bitmeli. Yani, İndirimli fiyatlı öğrenciye bir tarih başlangıcı ve bitişi konulmalıdır" dedi.

Kusadasi Sehirici Minibusculerinden Kusadalilara Mesaj Var 469629 E39Da09Df2C42187C90B05B9A391E5C6

"ENGELLİ VATANDAŞLARA ÜCRETSİZ TAŞIMA HİZMETİ"
Atma; "Engelli vatandaşlarımızı ‘bir gün bizler de engelli olabiliriz’ düşüncesi çerçevesinde ve kendi inisiyatifimizi alarak, 2010 yılından bu yana belli bir saat aralığında ücretsiz taşıma kararı aldık. Sabah 10.00 ile 16.00 arasında, minibüslerimiz, kart göstermek sureti ile engelli, gazi ve birinci dereceden yakınlarına ücretsiz taşıma hizmeti vermektedir. Araçlarımızda engelli projesi var. Projede, engellilerimiz ücretli olarak hizmet alıyor ancak biz kart göstermek suretiyle bu hizmeti ücretsiz uyguluyoruz. Gazimiz de engellimiz de yaşlımız da bizim içimizden insanlar. Bir şekilde bir gün bizler de yaşlanacağız ve belki de engelli olacağız. Bunu kimse bilemez."

Kusadasi Sehirici Minibusculerinden Kusadalilara Mesaj Var 469629 9F4F21E2B46Efa85F3107E0Ca9715C9E

"VATANDAŞ, EN SEVDİĞİ VARLIĞI BİZE EMANET EDİYOR"
Kuşadası’nda dolmuşçulara maalesef herkesin kızdığını söyleyen Ümit Atma; "Vatandaş durak dışındaki noktalarda indi bindi yapmak ister ancak araca binemeyince kızar. Aracın içerisi kokar yine kızar. Araç dolu gelir binemez buna da kızar. Trafik sıkışıktır araç içerisinde sıkılır yine kızar. Vatandaşların, bunun gibi o kadar çok nedeni olur ki bizlere kızmak için. Ancak tüm bu durumlar karşısında bile zamanı gelince en sevdiği varlıkları da yine dolmuşlarımıza teslim eder. Sabah çocuğu okula gider ya da okuldan döner bize emanet eder, anne ya da babası hastaneye gider onları da bize emanet eder. Farkı bir duraktan bir evrakını ya da eşyasını yine farklı bir durağa göndermek ister bize bırakır. Yeri gelir yolcumuzu bekleriz zamana karşı çalıştığımız halde. Gece, karanlık sokak aralarında aracın farını yakıp eve girene kadar yolunu aydınlattığımız insanlar var. Bizlere emanet edilen canları kendi canımız pahasına korumak ve istenilen durağa bırakmak zorundayız, bu bizim görevimiz. Yine üniversitede okuyan öğrencilerimiz için de aynı hassasiyeti gösteriyoruz. Gece geç saate kalan öğrenci kardeşlerimizi yurtlarının kapısına kadar bırakıyoruz çünkü başka şekilde içimiz rahat etmez. Her birimizin çocuğu, anne, babası kısaca sevdiği insanlar var. Empati yaparak bu işi en iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz."

"ŞOFÖRLERE PSİKOLOJİK DESTEK HİZMETİ VERİYORUZ"
Vatandaşları biraz daha duyarlı olmaya davet eden Atma; "Minibüs şoförleri agresif ya da sinirli olur diye bir aldı olduğunu duyuyoruz. Ben buna katılmıyorum. Arkadaşlarımız 15 saat boyunca, şehir içinde trafikte gidip geliyorlar. İnsan, kendi özel aracında bile trafiğe girdiği zaman sıkılıyor bir de bunu minibüste yaşadığınızı düşünün. İster istemez şoför arkadaşlar bu durumdan etkileniyor. Müşteriler arasında  o an sözel olarak rahatsızlığını dile getirenler oluyor; yavaş akan trafiğin sebebi şoför arkadaşımızmış gibi düşünülerek sözel olarak bir takım uyarılar yapılıyor. Bu noktada, bu şekilde gelişen olaylar karşısında nasıl hareket edilmesi gerektiğinin bilinmesi çerçevesinde şoför arkadaşlarımıza, hem kendi bünyemizde hem de kooperatif olarak psikolojik eğitimler ve destekler de veriyoruz. Vatandaşlarımızın şunu bilmesini istiyorum, bizler de kendi içlerinden birisiyiz; bizler de Kuşadalıyız. Bizim de ailemiz minibüslerimizden hizmet alıyor, aynı sıkışan trafikte beklemek zorunda kalıyor. Bu çerçevede herkesi duyarlı olmasını istiyorum." 

ARAÇLARIMIZ İÇİN ŞİKAYET HATTIMIZ VAR

Kuşadası'nda hizmet veren dolmuşlar için vatandaşların her türlü şikayetlerini iletebildikleri bir şikayet hattı olduğunu belirten Kuşadası Şehiriçi Minibüsçüleri Kooperatifi Başkanı Ümit Atma, "Bu hattı biz yönetmiyoruz. Aynı, mağazalardaki yazar kasanın, gün sonu oluşturduğu Z raporu gibi bizim de raporlamamız oluyor. 2 günde bir bu şikayetler bize ulaşır. Her Perşembe günü gerçekleşen yönetim kurulu toplantımızda bu raporları değerlendiririz. Şikayet eden vatandaşa geri dönüş sağlarız ve şikayete konu olan şoför arkadaşla da konuyu ayrıca görüşürüz. Bu noktada, eğer gerçekten şikayette haklılık var ise cezai yaptırımlar uygularız. Yine geçmişe dönük olarak yapılan yüz kızartıcı suç varsa, Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKAME) ile koordineli olarak çalışarak gerekli değerlendirmeleri de yapıyoruz. Bu noktada, bazı değerlendirmeler neticesinde şoförlük serüvenine son verdiğimiz arkadaşlarımız da oldu."

DOLMUŞ FİYATLARINA ZAM GELECEK Mİ?
Zam konusunun krize dönüştüğünü dile getiren Atma; "Bugün, Kuşadası’nda nereye giderseniz gidin her ürüne zam geldiğini görüyorsunuz. Dışarıda yemek isteseniz ya da bir şeyler içmek isterseniz en az 200-250 TL hesap ödüyorsunuz. Ekonomik değişime ayak uydurmaya çalışılıyor. Bu durumu hepimiz yaşıyoruz. Konu dolmuşa ücretlerine zam noktasına geldiğinde sesler daha fazla yükseliyor. Aynı vatandaş çarşıda, pazarda alış veriş yapıyor ve ihtiyacını karşılıyor. Bizler de ihtiyaç değil miyiz? Biz de esnafız. Bizim de hayatımızı idame ettirmemiz için bu döngüye ortak olmamız gerekiyor. Araçların bakımları, araç sigorta ücretleri, şoför ücretleri ki bu insanların da ailelerine ekmek götürmesi gerekiyor, mazot alımlarımız her şey ekonomik şartlara tabi durumda. Bugün pazara çıktığınız zamanki fiyatlar bir hafta sonra aynı pazar tezgahında değişiyor ama yine de ihtiyaç diye alınıyor. Her üründe fiyatlar değişkenlik gösteriyor oysa bize yılda bir kez zam yapılıyor. Şehiriçi olarak düşünüldüğü zaman bizler de her gün şehir dışı arkadaşlar kadar kilometre kat ediyoruz. 14.5 TL ücretimiz var. Bizde indi-bindi fazla olduğu için ve kısa mesafe gidecek olan vatandaşlarımızı zorda bırakmamak adına fiyatlarımız bu şekilde düzenleniyor. Zam konusunu bekleyip, gerçekleşecek düzenlemeyi birlikte göreceğiz" ifadelerini kullandı.

Muhabir: AYLİN ESER