Kuşadası’ndaki bir otelde düzenlenen toplantıya, MEB Müsteşarı Yusuf Tekin, MEB Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Emine Azdiken, İl Milli Eğitim Müdürü Bilal Yılmaz Çandıroğlu, İlçe Milli Eğitim Müdürü İbrahim Ataman ile daire amirleri katıldı. 
  2011 yılında yaşanan deprem sonrası Van’ın Erciş ilçesinde kurulan ve daha sonra yurt geneline yayılan MEBİM 147, bakanlığın eğitim politikaları ve çalışmaları konusunda vatandaşların doğru bilgi edinebilmesi, talep, görüş ve memnuniyetsizliklerini ileterek eğitime katkı sağlamaları ve eğitim bilincinin oluşturulması noktasında önemli bir misyon üstleniyor.

MEMNUNİYET ORANI ÇALIŞANLARI ŞEVKLENDİRİYOR

MEB Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Emine Azdiken, MEBİM 147 hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Azdiken, iletişim hattına gelen çağrıların yüzde doksanının bilgi edinme olduğunu ifade etti. 180 kişi ile hizmet veren 147 hattı ile ilgili memnuniyet oranının yüzde 90'lara ulaştığını aktaran Azdiken, bunun kendilerini şevklendirdiğini belirtti.  

"ÖNEMLİ BİR HİZMET" 

Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin ise, veli, öğretmen, öğrenci ve vatandaşlardan gelen talep ve soruların iletildiği MEBİM 147 hattıyla, yanlış algıların düzeltildiğini aktardı. Tekin, "Toplumun eğitimle ilgili algısının değişmesine vesile olacaktır. O yüzden yaptığınız iş sadece vatandaş memnuniyeti değil, aynı zamanda bakanlık politikalarının toplum nezdinde daha rahat kavranabilmesi için de önemli bir hizmet. Bunu toplumla paylaşmada MEBİM 147’nin çok büyük bir katkısı var" diye konuştu. Tekin, telefon başındaki görevli personelin çağrıların yüzde 95'ini anında cevapladığını, bunun büyük bir başarı olduğunu dile getirdi.

"TEŞEKKÜR TELEFONLARININ ARTMASI MUTLU ETTİ" 

MEBİM 147 ile ilgili büyük oranda memnuniyet oluştuğunu ifade eden Tekin, şunları kaydetti: "147 iletişim hattından vatandaşın yaklaşık yüzde 90'ı memnun olmuş. Ama maalesef ki bizim kötü bir hastalığımız, teşekkür etme konusunda özürlü bir milletiz. Doğru yapılan şeyleri takdir etmeyi bu anlamda yapmıyoruz. O yüzden teşekkür telefonlarının artmış olması bizi mutlu etti. Biz mantık olarak, yaşantı olarak Allah rızası için iyilik yapıyoruz. Teşekkür etmek için değil, kulların haklarını yememek üzerine çalışıyoruz."  
  Konuşmaların ardından Tekin, Van'ın Erciş ilçesindeki MEBİM 147 ile canlı bağlantı kurdu.