Kararla birlikte yerli ve yabancı banka kartı sahipleri, ortak ATM'ler ile Akıllı Nakit Yatırma/Çekme Makineleri (Smart Recycler Machines) üzerinden gerçekleştirecekleri bankalararası nakit çekim işlemlerinde artık ücret ödemeyecek.

Daha önce işlem başına alınan 1 Malezya Ringgiti (RM) tutarındaki ücretin kaldırılmasıyla vatandaşlar, ülke genelindeki 14 binden fazla ATM ve işlem noktasından ücretsiz olarak nakit çekebilecek.

Karar sektörün ortak uzlaşısıyla alındı

Uygulama, ülkenin önde gelen finans kuruluşları ve sektör temsilcilerinin ortak kararıyla hayata geçirildi.

Bankalar Birliği (ABM), İslami Bankacılık ve Finans Kuruluşları Birliği (AIBIM), Kalkınma Finans Kurumları Birliği (ADFIM) ve Ödemeler Ağı (PayNet) tarafından desteklenen düzenlemenin, vatandaşların bankacılık hizmetlerine erişimini kolaylaştırması hedefleniyor.

Finansal kapsayıcılık hedefleniyor

Yetkililer, nakit paranın günlük yaşam ve ticaret açısından önemini koruduğunu belirterek, uygulamanın özellikle düşük gelirli vatandaşların üzerindeki mali yükü azaltacağını ifade etti.

Düzenlemenin aynı zamanda finansal kapsayıcılığı artırması ve bankacılık hizmetlerinden daha fazla kişinin yararlanmasını sağlaması bekleniyor.

Dijital dönüşüm süreci devam edecek

Finans sektörü temsilcileri, ATM işlem ücretlerinin kaldırılmasının dijital bankacılık hedeflerinden vazgeçildiği anlamına gelmediğini vurguladı.

Aydın’da motosiklet kullanımı yükselişte
Aydın’da motosiklet kullanımı yükselişte
İçeriği Görüntüle

Bankalar, nakitsiz toplum vizyonu doğrultusunda dijital ödeme sistemleri, mobil bankacılık uygulamaları ve elektronik ödeme altyapılarına yönelik yatırımlarını sürdürmeye devam edecek.

Vatandaşlara önemli kolaylık

Yeni uygulamayla birlikte banka müşterileri, hangi bankaya ait olduğuna bakmaksızın ortak ATM ağlarını ücretsiz kullanabilecek. Böylece hem işlem maliyetleri azalacak hem de nakit erişimi daha kolay hale gelecek.

Kaynak: HABER MERKEZİ