“İlk Ders: Filistin” programı, Atatürk Kongre Merkezi Aydın Bey Salonu’nda gerçekleşti. Programa, Rektör Prof. Dr. Bülent Kent’in yanı sıra Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cengiz Özarslan, Genel Sekreter V. Prof. Dr. Bertan Akyol, kurum il müdürleri, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, basın mensupları, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

FİLİSTİN EVRENSEL BİR MESELE
Rektör Prof. Dr. Bülent Kent, “Filistin” konulu ilk ders ile öğrencilere ve akademisyenlere seslendi. Filistin meselesine dikkat çeken Rektör Kent, bunun yalnızca bir coğrafi sorun değil; adalet, özgürlük ve insan hakları temelinde tüm insanlığı ilgilendiren evrensel bir mesele olduğunun altını çizdi. Sezai Karakoç’un dizelerine atıfta bulunan Kent, Kudüs’ün ve Filistin halkının yaşadığı trajedinin insanlığın ortak vicdanında derin bir yara açtığını belirtti.

“SESSİZLİK ZULME ORTAK OLMAKTIR”
Rektör Kent, “Bugün Gazze’de hayatını kaybeden her çocuk, sadece Filistin’in değil, insanlığın evladıdır. Unutulmamalıdır ki sessizlik, bu zulme ortak olmaktır ve biz bu ortaklığa razı değiliz” ifadelerini kullandı. Üniversitelerin yalnızca bilim üreten değil, aynı zamanda değer ve duruş ortaya koyan kurumlar olduğuna dikkat çeken Kent, “Akademi, toplumun vicdanını ve ahlaki duyarlılığını canlı tutmakla yükümlüdür” dedi.

FİLİSTİN SUNUMU
Konuşmasını yeni akademik yılın öğrencilere, akademisyenlere ve ülkemize hayırlı olması temennisiyle tamamlayan Rektör Kent’in ardından Siyasal Bilgiler Fakültesi Dekan V. Prof. Dr. Muharrem Ekşi de bir sunum yaptı. Ekşi, Filistin meselesinin tarihsel sürecini, günümüz siyasal dinamikleriyle bağını ve uluslararası ilişkilerdeki kritik önemini değerlendirdi. Ayrıca Filistin sorununun yalnızca Ortadoğu’nun değil, küresel ölçekte tüm insanlığın adalet ve özgürlük arayışıyla doğrudan ilişkili olduğunu ifade etti.

ÖĞRENCİLER İLGİ GÖSTERDİ
Program kapsamında Filistin’in tarihsel serüveni, günümüzdeki siyasi dengeler ve uluslararası toplumun meseleye yaklaşımı akademik bir bakış açısıyla ele alındı. Açılış dersinde öğrenciler, yalnızca tarihsel bir olayı öğrenmenin ötesinde, evrensel bir insanlık dramını anlama ve yorumlama fırsatı buldu.





