Bilimsel bir araştırma projesi kapsamında yaklaşık 200 bin liraya satın alınan göz takip cihazı sayesinde ADÜ, insanların baktıkları hareketli ya da hareketsiz görüntülere verdikleri tepkileri analiz edebilecek. Film, poster, gazete, web sayfaları gibi iletişim üretimlerine yerleştirilen içeriklerin kullanıcılarda nasıl algılandığını duygu durumları ile tespit edebilen ileri teknoloji ürünü cihaz, tıp alanında da otizm, disleksi gibi çok sayıda hastalığın tanısında kullanılıyor. 
  Gözlük şeklindeki cihazda 6 adet kamera, kullanıcıların göz bebeği hareketlerini takip edip yüksek hızla kaydediyor. Ardından yapılan analiz ile bakılan yer, ne kadar süre bakıldığı, ilk olarak nereye odaklanıldığı, gözün takip yolu ve duygu durumu gibi sonuçlar elde ediliyor.

"SES GETİRECEK BİLİMSEL ÇALIŞMALAR ÜRETECEĞİZ"

Proje yürütücüsü, Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Alp Aytekin, “Bu teknoloji sayesinde dünya çapında ses getirecek bilimsel çalışmalar üreteceğiz. Medya ürünleri ile nasıl etkileşim kurulduğunu yeni yöntemlerle analiz edeceğiz ve görsel etkileşim konusunda dış paydaşlarımıza danışmanlık hizmeti vereceğiz” dedi. 
  Öte yandan göz takip cihazı, Türkiye’de bir iletişim fakültesinde ilk defa kullanılacak.