Önceden paylaşılan "en çok satan otomobil" listeleri, genellikle yeni modellerin satışlarını yansıttığı için bu listeyle karşılaştırıldığında gerçeklikten uzak gelebilir. Ancak Emre Özpeynirci'nin hazırladığı liste, yollarda aktif olarak kullanılan araç modellerini gösterdiği için daha gerçekçi bir bakış sunuyor. Bu yüzden, bu listede daha eski ancak hala yaygın olarak kullanılan modellerle karşılaşmak mümkün.

Bu durum, Türkiye'deki otomobil piyasasının karmaşıklığını ve çeşitliliğini yansıtıyor. Her ne kadar yeni modellerin satışları dikkat çekici olsa da, günlük kullanımda olan ve uzun süredir tercih edilen araçların da hala önemli bir yer tuttuğunu görmek önemlidir.

Türkiye'de en çok kullanılan otomobiller:

1. Tofaş Şahin/Doğan/Kartal: 820.962
2. Toyota Corolla: 628.137
3. Renault R12-Toros: 553.164
4. Renault Megane: 538.121
5. Renault Clio: 535.718
6. Fiat Egea: 510.676
7. Opel Astra: 448.849
8. Ford Focus: 398.781
9. Renault Symbol: 381.708
10. Renault R9-Broadway: 351.183

Türkiye'deki 85 milyon 279 bin 553 kişilik nüfusun, resmi olarak trafiğe kayıtlı araç sayısı 15 milyon 221 bin olarak belirtiliyor. Emre Özpeynirci'nin verdiği bilgiye göre, bu araçların yaklaşık %28'i 21 yaşından daha eski modellere ait. Dolayısıyla, bu araç havuzunda en fazla 2003 model ve daha eski araçlardan bahsediyoruz. Ortalama olarak, bu 15 milyonluk araç havuzunun yaş ortalaması ise 14,1 olarak hesaplanıyor, ve bu yaş ortalaması artmaya devam ediyor.

Bu bilgileri sosyal medyada gören birçok vatandaş, oldukça yaşlı ve güvenlik açısından riskli olduğu düşünülen araçların trafiğe çekilmesi için devletin teşvik politikaları uygulaması gerektiğini dile getiriyor. Diğer yandan, bazı kişiler bu durumu eski araçlara duyulan sevgiye bağlıyor olsa da, bu görüşü destekleyenlerin sayısı oldukça az. Bununla birlikte, trafikteki yaşlı ve güvenlik açısından riskli araçların azaltılmasıyla ilgili taleplerin daha yaygın olduğu görülüyor.

Muhabir: ÖMER ARAZ