Aydın'da berber ve kuaförler gecede buluşacak Aydın'da berber ve kuaförler gecede buluşacak
Amerikan bilgisayar, yazıcı ve baskı sistemleri üreticisi HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar, dünya genelinde kişisel bilgisayar pazarının yüzde 14 küçüldüğü bir dönemde Türkiye'de sektörün büyüdüğünü açıkladı. Tüketici bilgisayar pazarının yüzde 36, kurumsal bilgisayar pazarının ise yüzde 16 oranında büyüdüğünü vurgulayan Urçar, HP'nin oyun bilgisayarları kategorisinde yüzde 164'lük bir büyüme elde ettiğini belirtti. Bu başarının HP'nin bilgisayar satış adetlerine olumlu bir şekilde yansıdığını da ifade etti.Urçar, HP Türkiye'nin 2023 yılında Türkiye bilgisayar pazarında liderliği elde ettiğini ve Türkiye'deki bilgisayar pazarının toplamda 3 milyon adet olduğunu belirtti. Ayrıca, oyun pazarında yüzde 24'lük bir payla birinci sırada yer aldıklarını da kaydetti. Küresel bilgisayar pazarının 225 milyar dolar büyüklüğe ulaştığını ve Türkiye'de kişisel bilgisayar pazarının 2.5 milyar dolar olduğunu, adet olarak ise 3 milyon adede ulaştığını belirten Urçar, yazıcı pazarının da Türkiye'de yüzde 7 büyüdüğünü ve 250 milyon dolarlık bir pazar büyüklüğüne sahip olduğunu açıkladı. Dünya genelinde yazıcı pazarının ise 38 milyar dolar civarında olduğunu belirten Urçar, HP'nin küresel yazıcı pazarında 7 milyar dolarlık ekonomik büyüklüğe sahip olduğunu sözlerine ekledi.'Yüzde 25 civarı fiyat artışı bekleniyor'Serdar Urçar, yapay zeka trendinin büyük bir öneme sahip olduğunu vurgulayarak, tüm endüstriyi etkileyen üretken yapay zeka konusunu ele aldıklarını ifade etti. Kişisel bilgisayarlarda üretken yapay zekanın ciddi bir büyüme sağlamasını beklediklerini belirten Urçar, Türkiye'de geçen yıl yaşanan büyümenin üzerine, bu yıl seçim sonrası ilave mali sıkılaştırma tedbirleri nedeniyle pazarda yüzde 5 ile yüzde 10 arası bir daralma öngördüklerini açıkladı. Yazıcı tarafında ise fiyatların daha istikrarlı olmasını beklediklerini dile getirdi.Bilgisayar fiyatlarında bu yıl TL bazında yüzde 25 civarı bir artış öngördüklerini belirten Urçar, yapay zeka misyonlarının olduğunu ve yazıcı tarafında ise fiyatlarda yüksek bir artış beklemediklerini ifade etti. Fiyatların sabit kalmasını beklediklerini dile getirdi.Firma, sürdürülebilirlik politikaları kapsamında iklim değişikliğiyle mücadele ve insanlara yönelik çeşitli önlemler aldıklarını ve 2030 yılına kadar karbon emisyonunu yüzde 50 azaltmayı hedeflediklerini açıkladı. Ayrıca, 2030 yılına kadar ürün ambalajlarının yüzde 75'inin döngüsel olmasını hedeflediklerini de belirtti.