‘Yaban domuzları neden kentin içinde oldukları, nerelerden ve niçin geldikleri, hangi bölgelerde yoğunlaştıkları, nerelerde konakladıkları, bu konuda neler yapılmalı ve çözüm yolları, ilgili kurumların yaptığı çalışmalarla devam ediyor’diyerek konu hakkında açıklamada bulunan Kuşadası Ekosstemi Koruma ve Doğasevenler Derneği (EKODOSD) Başkanı Bahattin Sürücü, ‘Ancak çözüm bulununcaya kadar devam edeceği görülen önemli bir sorun daha var.Yaban domuzları beslenmek için özellikle akşam saatlerinde şehri ikiye bölen çevre yolunun doğu bölümünden, batı bölümüne geçmek için bölünmüş devlet yolunu kullandıkları, kentin içinden domuz çıkacağını tahmin etmeyen ve hızlı geçen araçlar nedeniyle hem ebeveyn domuzlar hem de yavru domuzlar çarpılarak öldükleri ve yaralandıkları tespit edilmektedir’ dedi.
TRAFİKTE UYARI LEVHALARI KAZALARI ÖNLEMEDE BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR
Bu tip kazalar sürücülerin can güvenliğini ve hayvanların yaşamını tehlikeye sokmakta, aynı zamanda maddi hasarlar da oluşmaktadır. Sürekli gelen ihbarlarda ve hatta trafiğin çok yoğun olduğu bugünlerde hemen hergün domuz çarpılması yaşandığı görülmektedir. Yaban hayvanı kazalarını önlenmesinde en etkin önlemlerden birinin, tüm dünyada uygulanan uyarı tabelaları olduğu biliniyor. Uyarı levhalarının şekli ve renkleri, hayvanların yoğun kullandıkları giriş çıkış noktalarına gelirken, belirli aralıklarla yeşil, sarı, turuncu ve geçiş alanlarına yaklaşıldığında kırmızı renkte ve üzerinde araç hızını gösteren biçimde güzergahlara konulmasıyla ilgili önerilerimizi Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü’ne ilettik.
KARAYOLLARI 2. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN YANIT GELDİ
Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü’ne konu hakkında gerekli taleplerini ilettiklerini belirten Sürücü, beklediğimiz talep sonucumuz geldi diyerek,sonucu, ‘Kuşadası – Söke bölünmüş devlet yolunun Km: 2+500 Kuştur Kavşağı ile Km: 6+200 Murat Sitesi arasındaki kesimin tamamı Kuşadası meskûn mahal geçişinde kaldığı, orta refüjde yol aydınlatmasının mevcut bulunduğu, araç azami hız limitinin 50 km./saat olduğu, yol güzergahında, yolun solunda ve sağında karayoluna bağlı mevcut imar yolları bulunduğu, 28. (Aydın) Şube Şefliği’ne ait Nöbet Devir Teslim Defterinde “karayolu üzerinde domuza çarpma” şeklinde kaza kaydı bulunmadığı belirtilmiştir’cümleleriyle paylaştı. Sürücü ayrıca, ‘Domuzların karayolunu sıklıkla geçtiği noktaların tespitinin yapılamadığını, Karayolu Trafik İşaretleme Standartlarında, “Hayvanların geçebilecekleri kesimlerin işaretlenmesinde (T-14b) (Vahşi Hayvanlar Geçebilir) işaret levhası; yol üzerinde hayvan olabileceği, hayvanların geçiş yaptıkları kesim olduğunu belirtmektedir. Bu işaret levhası hayvanların yoğun olarak geçiş yaptıkları kesimlerde kullanılacak olup münferit hayvan geçişlerinin olduğu yerlerde kullanılmamalıdır’ denildiği söylendi.
KARAYOLLARI LEVHA KOYMAZSSA İŞ SÜRÜCÜLERE KALACAK
Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü tarafından bölünmüş devlet yoluna “Vahşi Hayvanlar Geçebilir” levhaları konulmayacağı anlaşılıyor.Belki Kuşadası’nda yaşayanlar domuzları bildikleri için yollarda buna dikkat edebilir ancak transit geçiş yapanlar şehrin içinden domuzların çıkacağını bilmeleri mümkün değildir. Umarız bu tür kazalar yaşanmaz, her ne kadar Karayollarında kaza kaydı yok dense de hemen hergün bu kazaların yaşandığı Güvercinmasa’dan bize gelen ihbar kayıtlarında görülmektedir. Artık bu tür kazaların yaşanmaması sürücünün kendi dikkatine ve becerisine kaldığı görülmektedir.