Tiryakilere kötü haber: Sigaraya dev zam geliyor Tiryakilere kötü haber: Sigaraya dev zam geliyor

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Reklam Kurulu, tüketiciyi yanıltıcı reklam ve faaliyetlere son beş ayda yaklaşık 108 milyon TL ceza verdi. Ayrıca, gıda sektöründe özellikle çocuklara yönelik ürünlerde kullanılan "anne tarifi" ve "anne dokunuşu" gibi ifadelerin, ürünlerin evde yapılmış gibi gösterilerek tüketiciyi yanılttığı gerekçesiyle durdurulma kararı alındığı belirtildi.

İndirim Algısı Yaratılan Reklamlar İncelemede!

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu'nun 16 Mayıs 2024 tarihinde gerçekleştirdiği 345. toplantısında, 119 dosyanın 110'unun mevzuata aykırı bulunduğu ve tüketiciyi yanıltıcı reklamlar ile haksız ticari uygulamalar nedeniyle durdurma cezası ile birlikte toplam 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulandığı açıklandı. Bakanlık, geleneksel ve dijital mecralarda sağlık reklamları, sosyal medya fenomenlerinin reklamları ve gıda takviyesi reklamları da dahil olmak üzere indirimli satış ibaresiyle yapılan reklamların incelendiğini belirtti.

Bakanlık, indirimli satışlarla ilgili yapılan denetimlerde ise şu bilgileri paylaştı:

Bir firmanın çeşitli platformlarda altı aylık indirimli satış süresi belirlediği kampanya ilanları incelendi. Yapılan inceleme sonucunda, "sezon indirimi" başlığı altında kış, ilkbahar ve yaz sezonlarına ait sürekli değişen ürünlerin kampanyalara dahil edilmesinin tüketicilerde belirsizlik yarattığı ve sürekli indirim algısı oluşturduğu tespit edilerek, bu reklamların durdurulmasına karar verildiği açıkla

Editör: Ömer Araz