TÜKONFED Başkanvekili İbrahim Güllü, sadakat kartlarının firmalar ve bankalar tarafından müşteriyi elde tutmak ve alışverişi teşvik etmek amacıyla sunulduğunu hatırlattı. Marketten akaryakıta, giyimden ulaşıma kadar geniş bir kullanım alanı bulunan bu kartların, sağladığı indirim ve ödüllerle tüketiciler için cazip hale getirildiğini aktardı.
Güllü, pek çok tüketicinin firmaların yıl sonunda puanları sıfırlayan uygulamalarından haberdar olmadığı için mağduriyet yaşadığını belirterek, herkesin kartındaki mevcut puanları kontrol ederek ihtiyaçları doğrultusunda yıl bitmeden kullanılmasını tavsiye etti.
“Bildirim yoksa puan silinemez”
Bazı şirketlerin müşterilerini SMS veya e-posta yoluyla yıl sonu uyarısı yaparak bilgilendirdiğini, ancak çoğu firmanın bu iletişimi gerçekleştirmediğini söyleyen Güllü, yasal duruma da dikkat çekti. Borçlar Kanunu gereği alacak haklarının 10 yıl geçerliliği olduğunu vurgulayan Güllü, kampanya şartlarında açıkça belirtilmedikçe puanların tek taraflı olarak silinmesinin hukuken geçersiz olduğunun altını çizdi.
Güllü'ye göre, puanların silinebilmesi için tüketicinin en baştan bu koşulu bilmesi ve ayrıca firmaların makul bir süre öncesinden açık şekilde bilgilendirme yapması gerekiyor. Aksi halde bu işlem hukuki olarak geçersiz sayılıyor.
“Kazanılmış haktır; 10 yıl boyunca kullanılabilir”
Sadakat kartı puanlarının tüketicinin kazanılmış hakkı olduğunu hatırlatan Güllü, tıpkı kredi kartlarındaki puanlar gibi unutulmaması ve yıl bitmeden değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Bilgilendirme yapılmadan silinen puanlar için tüketicilerin 2025 yılı itibarıyla 149 bin liraya kadar olan tutarlar için tüketici hakem heyetlerine ücretsiz şekilde başvurabileceğini de belirtti.