Bir süredir Türkiye pazarında yer almayan dünyaca ünlü cips markası Pringles, yeniden raflara çıktı. Ancak 330 TL’lik satış fiyatı, tüketicilerin tepkisine yol açtı.
ABD’de ortalama 1,87 dolara, Avrupa’da ise 2-4 euro aralığında satılan ürünün Türkiye’deki fiyat farkı sosyal medyada “fahiş” yorumlarıyla gündem oldu. Kullanıcılar, aradaki uçurumu eleştirirken, markadan konuya ilişkin henüz bir açıklama yapılmadı.
Pringles’ın geçmişteki Türkiye’den çekilme süreci ve geri dönüş kararıyla ilgili de resmi bir duyuru gelmezken, yüksek etiketin döviz kuru ve gıda ithalatındaki vergi yüklerinden kaynaklandığı öne sürülüyor. Ancak fiyat politikasına yönelik eleştiriler hız kesmiyor.