Gündem

Aydınlı esnaf, telefondaki kasko gerçeğini ifşa etti

Aydın’ın Efeler ilçesinde, cep telefonu satış ve servis işletmesi sahibi Hüseyin Erbilge, herhangi bir arıza karşısında tamir edilebilir durumdaki kaskolu telefonların, onarımı yapılamadığı gerekçesiyle perte ayrıldığına sıklıkla şahit olduklarını söyledi.

Abone Ol

“MAĞDUR EDİLİYOR”

Bazı zincir elektronik mağazalarda, telefon satın alan vatandaşların mağaza personelleri tarafından yanlış bilgilendirilip, telefonlarına kasko yaptırmaya zorlandıklarını duyduklarını dile getiren Erbilge, “Vatandaşlarımız elektronik mağazasına gidip, telefon satın alıyor. Mağaza personeli, söz konusu vatandaşa, aldığı telefonun yedek parça fiyatlarının çok yüksek olduğunu ifade ederek, yanlış fiyat bilgisi ile verip, kasko paketi satmaya çalışıyor. Koruma paketi adı altında, telefonuna kaskoyu yaptıran vatandaş, telefonu zarar gördüğünde ise mağdur ediliyor. Tamir edilebilecek telefonların, servis raporlarında perte çıkarıldığına defalarca şahit oldum. Pert işlemi sonrasında şirket, örneğin 20 bin TL değerindeki cep telefonu tamir edilebilecek durumdayken, ‘telefonunuz onarılamaz’ raporu ile vatandaşa 3 bin liralık hediye çeki vermeyi teklif ediyor. Bunu kabul etmek istemeyen vatandaş, Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurduğunda gerçek ortaya çıkıyor. Kağıt üstünde perte çıkartılan telefonun gerçekte tamir edilebileceğini defalarca raporladık. Raporun ardından vatandaşı haklı bulan hakem heyeti, telefonun yenilenmesine veya fatura bedeli iadesine karar veriyor. Böylelikle vatandaşın sorunu olumlu şekilde sonuçlanıyor” dedi. Erbilge, gerçekte bir bilgiye ulaşmanın günümüzde çok kolay olduğunu hatırlattı. Bir yedek parça fiyatının, üretici firmaların web sayfalarından veya müşteri hizmetlerinden, kolaylıkla öğrenebileceğini ifade eden Erbilge, bir de tavsiyede bulundu. Erbilge, satın alınan cep telefonu kılıflarının kaliteli ve darbeye karşı korunaklı olmasına özellikle dikkat edilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.