Yaklaşık 4 ay önce sıfır kilometre olarak satın aldığı aracın, ciddi çarpışmaya rağmen güvenlik sistemlerinin devreye girmediğini belirten Soncul, “Ölüm riski taşıyan bir kazada, bana 12 hava yastığı olduğu söylenen bu araçta bir tane bile hava yastığı açılmadı. Bu kabul edilemez” dedi.
Kaza, 16 Nisan 2025 tarihinde Aydın-Denizli otoyolunda meydana geldi. Fırat Soncul’un kullandığı, uzak doğu menşeli otomobil, saatte 110 kilometre hızla ilerlerken bir başka araca arkadan çarptı. Araçta ciddi hasar oluşmasına rağmen hiçbir hava yastığı açılmadı. Soncul, firmanın araçla ilgili kusuru kabul etmemesi nedeniyle hem üretici firmaya hem de satıcı bayiye karşı Aydın Tüketici Mahkemesi’ne başvurdu. Kazayı şans eseri yara almadan atlattığını belirten Soncul, “Kazada aracın ön kısmı tamamen dağıldı. Öndeki ana taşıyıcı demir bile parçalandı. Ölüm riski taşıyan bir kazada, bana 12 hava yastığı olduğu söylenen bu araçta bir tane bile hava yastığı açılmadı. Bu kabul edilemez” diyerek yaşadığı mağduriyeti dile getirdi.
“ARACIN BEYNİNE PROGRAM YÜKLENMEMİŞ”
Soncul, mahkemeye sunduğu dilekçede, 2 milyon 800 bin TL araç bedeli, 300 bin TL maddi tazminat ve 2 milyon 400 bin TL manevi tazminat olmak üzere toplam 5 milyon 500 bin TL talep ettiğini belirtti. Aracın gizli ayıplı olduğu için tazminat istediğini belirten Soncul, “Firma yetkilileri, kaza anında hava yastıklarının devreye girmesi için aracın beynine özel bir yazılım yüklenmesi gerektiğini, bu yazılım yoksa yastıkların açılmadığını söyledi. Böyle bir eksiklik tüketici için ciddi bir risktir. Hava yastığının açılmaması, aracın gizli ayıplı olduğunu gösterir” diye konuştu.
“ARTIK ARACA BİNEMİYORUM”
Kazanın ardından psikolojik olarak da etkilendiğini ifade eden Soncul, “O günden beri otomobile binemiyorum. Uyuyamıyor, yoğun kaygı yaşıyorum. Diğer sürücüler de bu tür konularda bilinçli olmalı. Hayatımızı emanet ettiğimiz bu araçlar testten geçmeli, denetlenmeli” dedi.