'Kariyerimin zirvesindeyim hedefim yurtdışı'

Aydın'ın 'Ses'İ

Ahmet ÇELİK
Ahmet ÇELİK Tüm Haberleri
+5
Haber albümü için resme tıklayın

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte birçok yeni meslek dalı da hayatımızda ki yerini aldı. Bunlardan biri de birçoğumuzun daha önce belki adını bile duymadığı 'Mixologist'lik.
Bugün ki konuğum genç yaşta olmasına rağmen 17 yıldır bar ve içecek sektörüne emek veren ve bu işte uzmanlaşan, başarılı mixologist Mustafa Akın. Akın, Mixology'nin ne olduğunu Ses Gazetesinden Ahmet Çelik'e sizler için anlattı.

Ahmet Çelik: Mustafa bey öncelikle sizi biraz tanıyabilir miyiz?
Mustafa Akın: Türkiye'nin en büyük restaurant ve bar zincirinin, bar kanalının koordinatörlüğünü yapmaktayım. 12 farklı ilde, 9 farklı marka ve 87 şubeyle hizmet vermekteyiz. Ben 30 yaşındayım ve 17 yıldır bu sektörün içindeyim. Bu işin hem okulunu okudum hem de birçok farklı üst düzey kurumda çalıştım. Yani hem okullu hem alaylı oldum. Daha önce Türkiye'de bir ilk olan bar sektörünün gelişmesini sağlayan mixologistlik kanalının geliştiricilerinden biri olarak bulundum. Turizm sektöründe de birçok otel ve mekanda tecrübe kazandım. Aslen Aydın'lıyım. Koyu bir Fenerbahçe taraftarıyım.

'MİXOLOGY ASLINDA HEP VARDI'

A.Ç: Sözlük anlamı olarak 'Karıştırma sanatı' olarak karşımıza çıkan Mixology nedir?
M.A: Daha önceleri Barmen olarak bildiğimiz bar çalışanları, daha sonraları Gastronomi tekniklerinin gelişmesiyle birlikte, bar sektöründe şu an ki ustalarda ve aşçılarda fizyon mutfak olarak adlandırdığımız gelişme, bar sektöründe 'mixology' olarak gelişmeye başladı. Öyle bir dal oluştu da diyebiliriz. Mixology aslında hep var olan 1800'lü yıllarda ve 1900'lü yılların başlarında kullanılan tekniklerin günümüze uyarlanması, mutfakta kullandığımız sebze ve meyvelerin bara uygun hale getirilmesi, uygun tatlarla birlikte misafirlere sunulması, yeni geliştirilen bar tekniklerinin uygulanmasıyla, daha lezzetli kokteyllerin verilmesi ve sunulması anlamına gelmektedir.
Yani kısaca özetlersek; barın ilk başlangıç tarihinden bu zamana kadar olan süreçte bütün bar tekniklerinin bir araya getirilip misafirlere en iyi şekilde içecek hazırlamaya yarayan tüm tekniklerin adı'dır.
Alkollü ve alkolsüz içeceklerin bütün olarak kokteyllerinin yaratma, yapım ve hazırlanış aşaması 'Mixology'dir. Bunları uygulayan kişi de 'Mixologist' dir.

'MİXOLOGİST BİR GURME'DİR'

A.Ç: Mixologist bir Gurme midir?
M.A. Mixologist gurme olmazsa zaten o işi yapamaz. Mixologist kesinlikle bir gurmedir.
A.Ç: Her barmen Mixologist olabilir mi?
M.A: İşinde iyi bir barmen tabi ki Mixologist olabilir. Burada önemli olan, barmen'in işinin ayrıntılarını ve inceliklerini iyi bilmesidir. Barmenler kendilerini geliştirmeye açık olmalıdır.
Türkiye'de MSA gibi uluslar arası bar ve yiyecek içecek kanalları bulunan iyi okullar var. Bunlar mixology eğitimi veriyorlar.
A.Ç: Türkiye'de bu işi iyi yapan Mixologistler var mı?
M.A: Tabi ki yaşça bizden büyük, bu işi iyi yapan kişiler var. Örneğin, Bülent Sefer diye bir arkadaşımız var. Uzun yıllar ABD' de çalışmış, Türkiye'de ki Soho House'un zenginler kulübünün bar müdürlüğü yapmış, bu sektöre hizmet veren ve halâ en iyi şekilde hizmet veren birisidir.

'İŞİN SIRRI, KARŞINIZDA Kİ KİŞİ DE SAKLI'

A.Ç: En iyi içecek nasıl ortaya çıkar, bu işin sırrı ne?
M.A: Aslında en iyi içecek, içeceği isteyen kişinin damak zevkini bilmekle ortaya çıkar. Örneğin, sen çilekli tatlılar seviyorsan, ben sana ekşi bir içecek hazırlarsam, senin damak zevkine uymaz. En iyi içeceği size sunabilmem için, sizin damak zevkinizi biliyor olmam lazım.
A.Ç: İleri ki yıllardan beklentiniz ve hedefiniz nedir?
M.A: Şu an kariyer ve beklenti anlamında gelebileceğim en iyi yerdeyim diyebilirim. Bundan sonra ki hedefim yurtdışı odaklı olacak diyebilirim.

'MİXOLOGY EĞİTİMİ VEREBİLİRİM'

A.Ç: Bu işin eğitimini vermeyi düşünüyor musunuz?
M.A: Daha önce bir kariyer şirketi ve 2 üniversite' de Mixology eğitimi verdim. Dokuz Eylül ve Pamukkale Üniversitesinde öğrenci panellerine katıldım. Tabi ki isteyen kurum ve şirketler için mixology eğitimi verebilirim.
A.Ç: Hazırladığınız birçok farklı menü var. Bunların arasında burçlarla ilişkilendirdiğiniz içecekler çok dikkatimi çekti. Nasıl ortaya çıktı bu fikir?
M.A: Burçlara göre kokteyl uyumu şu şekilde ortaya çıktı; her insanın burcuna göre bir kişilik özelliği vardır. Kişilik özelliklerini bildiğimiz insanlarında nasıl tatlardan hoşlanacağını tahmin edebiliyoruz. Eğer duygusal bir insansa, tabi ki acı tatlardan hoşlanmaz. Eğer siz ona acı tatlar sunarsanız, damak zevkine hitap etmemiş olursunuz. Biz bu menüleri hazırladık ve oldukça başarılı olduk diyebiliriz. İnsanlar menüleri incelerken hemen kendi burçlarına ve karşılık gelen içeceklere bakıyorlar. Burada profesyonel bir satış tekniği oluşturduk diyebiliriz.
A.Ç: Peki ben yay burcuyum ve aynı zaman da tatlıyı çok seviyorum. Bana hangi içeceği önerirsiniz?
M.A: Size begonvil dediğimiz bir kokteyl var. Bunu önerebilirim. Fümelenmiş ananasın içine yıllanmış rom, kereviz bitteri, çarkıfelek meyvesinin özü, begonvil yağı esansı ile mükemmel bir tat ortaya çıkarabiliriz. Bu da size özel bir tat olur.

Mixologist gözüyle:

- İnsan kendi damak zevkine uymayan birşeyi karşısındakine veremez
- 2015 Yılında G-20 zirvesinde bar koordinatörlüğü yaptım. Çok başarılı ve sorunsuz geçti. Ayrıca teşekkür belgesi aldık
- İyi bir barmen kendisini geliştirerek Mixologist olabilir
- Talep gelirse mixology eğitimleri verebilirim
- Türkiye'de kariyerimin zirvesine ulaştım, hedefim yurtdışı

Mustafa Akın'la soru - cevap:

- Burcunuz: Yengeç
- Alkollü içecek mi, alkolsüz içecek mi? Benim tercihim alkollü
- Çalıştığınız en iyi mekan: En mutlu olduğum yer şimdi ki işyerim Osmanlı Gıda
- Favori içeceğiniz: Amor Amor
- En büyük hedefiniz: Bar kanalında bir filozof olabilmek
- İnstagram: mixologyturkey

27 Oca 2021 - 09:09 -

Muhabir Ahmet Çelik


TÜM RÖPORTAJLAR GÖSTER

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Aydın Ses Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Aydın Ses Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Aydın Ses Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Aydın Ses Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Aydin Markaları

Aydın Ses Gazetesi, Aydin ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (256) 213 16 50
Reklam bilgi


Anket Sitemizi nasıl buldunuz?