Şimdi yönetici pozisyonunda olan herkes bu başlığı görür görmez, işte beni tarif ediyor diye okumaya başlayacak.
Ne kadar güzel (!)
Duygularla başladık ta bu hususta dünya da binlerce eser basıldı yazıldı, yayınlandı internette dahi her yerde...
Peki okuyup uyguladık mı?
Yaşadığımız süreçte Nazilli halkına bu uygulananlar reva mı?
Halk oylaması yapsa şehrin içinde bulunduğu durumu bir yönetici gerçekten sonuçları açıklayabilecek tarafsız, bu işlerden nemalanmayan bir anket şirketi var mıdır ben bilmiyorum?
Durup dururken neden merak ettin be muhterem derseniz, yağmurdan sonra kepçe çukurundan atlarken kayıp düşen beyefendi takımını temizletmek için bir takım sülalelerden yardım (!) istediği sesli duyulunca aklıma geldi işte...
Eskinin o asık suratlı, mesafeli, keskin kuralları olan yöneticileri artık çok eskilerde kaldı.
Düğün sünnet gezmekten,
Her açılışa katılıp,
Bizi temsilen ne ikram edilirse gömmekten zamanı kal(ma)dığına gerçekten üzülüyor insan...
Neredeyse esnaf satacağı malları kaldırıma yığsa şöyle bir hizaya soksa, halkın geçişine engel olsa, onun bile kurdelesini kesip açılışını yapacaklar artık.
İstisnasız tüm siyasiler, temsilciler, yöneticiler o resimde çıkmalı yoksa çok ayıp olur.
Y Kuşağının çalışma hayatına girmesiyle yöneticilere olan bakış da beklenti de değişti. Çalışma ortamında hem huzuru yakalamak hem de başarıya ulaşmak için çalışanlar kadar yöneticilerin de kendilerini yenilemesi, çalışanlarla olan iletişimlerine dikkat etmesi gerekiyor.
İşte, sevilen bir yönetici olabilmenin 10 yolu:
Onu da madde madde 10 haftada açıklarım ama zamanım yok.
Şimdi sanayiye park ettiğim arabamı almaya gitmeliyim.
Bugün Perşembe şehir felç.
Meydan gürültü ve çamur içinde park yerleri istila edilmiş vaziyette...
Yok öyle hemen 10 yolunu öğrenmek.
Sabredeceksin ey okur...
Bir proje ye ek olarak, her ilave iş uydurup her güzellikte bir maddeyi anlatacağım.
Ama dikkatli olmalıyım da,
Az öncekinin takımı gitti.
Belki okuyunca akla gelir sıkıntı büyük, bu sebeple tecrübelerimi aktarmak, bir vatandaşlık görevi yazının ana fikri de şu olsun;
- Halkın huzurunu göz ardı etmeyin. Hiçbir iş yeri her zaman güllük gülistanlık değildir.
Başarılı ve sevilen yönetici olmanın bir diğer sırrı da ekibini koruyup, kollayabilmekte yatıyor. Çalışanlarınızın başarısızlıklarında da onların arkasında durun. Yapılan hatayı ekibinizin üstüne atmak yerine sorunun temeline inerek çözüm getirmeye çalışın.. ortalık perişan, duyan var mı….