K-Pop Türk Gençliğini tehdit ediyor (1)

Malum, bir akım türedi.

Güney Kore’de ortaya çıkarak kısa sürede dünyanın birçok bölgesindeki gençleri etkisi altına alan bir cereyan: K-Pop.

K-Pop müzik grupları ve akımı dünyada olduğu gibi ülkemizde de geniş bir hayran kitlesine ulaşmış vaziyette.

Bunu fırsata çevirmiş görünen bir de Devlet Kurumu var: TRT.

TRT, konuya masumane yaklaşmış olmalı ki TRT Dinle sitesinde bu müzik türünü dinleyicilerine sunmuş (https://www.trtdinle.com/genre/k-pop 16.09.2021 saat:13.21).

TRT yöneticileri meseleyi araştırmışlar mı ya da konuya ne kadar vakıflar, bilemiyoruz. Ama mesele, ciddi. TRT gibi bir devlet kurumu bir “şey”i vatandaşa sunacaksa önünü arkasını çok iyi araştırmalıdır. Müspet bir uygulama ise ondan sonra vatandaşın ilgisine arz etmelidir.

TRT Genel Müdürü’nün dikkatlerine arz edilir.

Asıl konumuza dönersek…

Burada K-Pop ile ilgili bazı verileri sunacağım. Gayemiz, ebeveynlerin konuya daha ciddi eğilmesini sağlamaktır.

Maddeler halinde konumuza temas edelim:

1. Kore Popu’na dair hiçbir unsur organik değil, tamamen plak şirketleri kontrolünde dönen bir dünya oluşturulmuş.

2. Öncelikli hedef müzikten çok, görsel ve estetik olarak göze hitap etmek.

3. Korkunç ve sistematik ilerleyen büyük bir pazarlama örneği sergileniyor.

4. “Sesi güzel, dans edebilen birkaç arkadaş bir araya geldik, K-Pop grubu kurduk” diyemiyorsunuz.

5. Sektörü dört şirket tekeline almış. Binlerce genç arasından seçtikleri üyeleri insan haklarını zorlayan bir disiplinle sıkı eğitime tabi tutuyorlar.

6. Günde 18 saati bulan ses, oyunculuk, dans, dil, vokal, görgü ve nezaket eğitimleri alan üyelere zorla estetik ameliyatları da yaptırılıyor.

7. Kliplerdeki o renkli, cıvıltılı, her daim gülümseyen K-Pop şarkıcıları aslında birer köleler.

8. Öyle ki vücut ölçüleri bile imzaladıkları sözleşmelerle belirleniyor.

9. Kızlar 50 kilonun altında olmak zorunda. Erkeklerin makyajsız görüntü vermesi yasak.

10. Özel hayat yaşamak yasak. Halka karşı iyi imaj çizmek, devamlı gülümsemek, mutlu olduklarını göstermek zorundalar.

11. Bu kölelik sözleşmelerinden çekilmeleri durumunda ise yüklü bir tazminat ödemeleri gerekiyor.

12. Bir anne-babanın feryadı: “ (…)kızımı çekip aldığımız süreçte yaşadıklarımızdan bazı tespitlerimi yazacağım. Süreç bizim için çok zor oldu... En büyük görev aileye düşüyor ve yasaklamak çözüm değil. Kızımı sabırla ve zamanla çekip aldık. Şimdi çok iyi. Fakat kızım üzerinden araştırdığımda, gençler arasında intihara kalkışanların dahi olduğunu gördük. Çok farklı şeylere şahitlik ettim. Cinsiyetsizlik başta geliyor. Yaşıt kızlar birbirlerine ilgi duymaya başlıyor fan sayfalarında tanışıp. Erkekler de özellikle bu siteleri bu K-Pop fanı olan kızlara yaklaşmak için kullanıyor. Çocuklar zamanla bu akımın disiplin altına giriyor. Türkiye ile saat farkı olduğu için K-Pop gruplarının özellikle BTS ve Blackpink gruplarının yeni şarkıları çıkacak diye uykusuz kalıp sabaha kadar o videoların YouTube yüklenmesini bekliyorlar. Tıklanma izlenme rekorları kırıyor bu videolar. Hatta PUBG bu kızların ilgisini üzerine çekmek için BTS ve Blackpink gruplarının ürünlerini koydu oyunun içine.” (Kaynak:https://www.yenisafak.com/yazarlar/ersin-celik/kizimi-k-pop-akimindan-nasil-cekip-aldigimi-anlatayim-size-2059574 16.09.2021/13.42).

(Konumuza devam edeceğim.)

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mesut Mezkit - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Aydın Ses Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Aydın Ses Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Aydın Ses Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Aydın Ses Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Aydin Markaları

Aydın Ses Gazetesi, Aydin ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (256) 213 16 50
Reklam bilgi

Anket Sitemizi nasıl buldunuz?