Ah O Gemide Bende Olsaydım, Açık Denizlere Yol Alsaydım

Dünya’nın en eski mesleği denizcilik; Bana göre çok kutsal bir meslek ama her yiğidin harcı olmayan bir meslek. 6 ay çıkayım sonra dinleneyim deyip de 18 ay gemide kalanı da gördüm, gemiye gelip ertesi gün ineni de.

Dünya’da Çin’den sonra en çok Gemi Adamı Türkiye’de olduğunu biliyor muydunuz? Yıllardır karada göremediğin arkadaşını dünyanın öbür ucunda görürsen şaşırmayacaksın. Gemide iş temposu 24 saat çalışan için bir saat gibidir. Bazen 30 dakika uyumanız bile sizi dinç kılmak zorundadır. Sevmeden yapılacak bir meslek değil. Bazılarına göre bedavadan ülkeleri gezip görüp, birde üzerine para aldığımızı düşünürler. Bilmezler ki fırtınalarda neler yaşanır bir anlık dalgınlığın bile hayati sonuçlar doğuracağını…

Denizcilik sektöründe başarılı ve kalıcı bir kariyer yapmak istiyorsanız tüm yeniliklere açık ve öğrenmeye gerçekten aç olmanız gerekmektedir. Bazen elinizdeki imkanlar ile o kadar büyük işler başarmak zorunda kalıyorsunuz ki, bu da sizin geleceğinizde çok büyük artılar kazandırıyor. Gemi hayatında öğrenilen her şey karada her daim bir adım önde olmanızı sağlayacaktır. Gemilerde ilginç ve kalıcı dostluklar mümkündür kolay kolay unutulmaz ve kaybedilmez. Gemi’de çalıştığım dönemde Çinli bir personelim vardı. Her bayram hediye gönderirdi. Bir tane de Rizeli bir kardeşim vardı her fındık sezonunda hoop 1 koli kargodan gelmiş bile :)

Denizcilik sektöründe bulunan tüm arkadaşlarımızın daha iyi imkânlarda çalışmaları ve Dünya Denizcilik Ticaretinde iyi bir yer edinebilmemiz için Denizcilik Bakanlığı kurulması elzem bir durumdur. Denizcilik sektöründe kalıcı bir yer edinmek istiyorsak devletimizin bu konuda gerçekten atması gereken birçok önemli adımlar var bakanlık örneği gibi. Gemicilerin özlük haklarının korunması konusunda bazen çok eksik kalınıyor. Batan şirketler aylarca gemilerde çalışıp maaşını alamayan gemi personelleri gibi gibi… Armatörlerin işlerini kolaylaştırmak için yabancı ülke bayraklarına geçişi konusunda önemli tedbirler alınmalı. Türk bandıralı gemide yabancı personellerin çalıştığını görmek içler acısı bir durum. Denize yapılacak her türlü yatırım hem dünya ticaretinde yer edinmemizi sağlayacaktır hem de ülkemizin gelişmesinde çok önemli bir faktör olacaktır.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Fatih ÖZMEN - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Aydın Ses Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Aydın Ses Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Aydın Ses Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Aydın Ses Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

03

Arif Bey - Bu tarz makalelerin devamının gelmesi gerek. Makale için ayrıca teşekkür ederim.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 29 Haziran 17:31
01

Kaparoglu - Büyük bir zevkle okudum sayın yazarımız güzel konulara değinmişsiniz tebrik ediyorum sizi saygılarımla.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 29 Haziran 12:44


Aydin Markaları

Aydın Ses Gazetesi, Aydin ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (256) 213 16 50
Reklam bilgi

Anket Sitemizi nasıl buldunuz?