Yaratıcı (!)

Bir kişinin hayatını, alışkanlıklarını değişmesinin ne kadar güç olduğunu kendimizden dahi pay
biçebiliriz. Toplumsal değişimin ne kadar güç olacağını ve ne kadar zaman alacağını tarih bizlere
fazlasıyla göstermiştir.
Bu toplumsal değişim süreçlerinde eğitim, en büyük dinamo etkisi göstermiştir desek mübalağa
yapmış olmayız umarım. Tarım toplumundan sanayi toplumuna, sanayi toplumundan dijital topluluğa
geçişte, eğitimde değişmiş fakat içerik ve anlamını tam anlamıyla dolduramamıştır. Bunu sadece
ülkemiz olarak değil gelişmiş ülkelerin öğretim faaliyetlerine bakıldığında dahi çok düşünen,
sorgulayan, bunlara eyleme geçiren insanların toplumda, şirketlerde, hayatta pek tasvip edilmediğine
çok kez şahit oluyoruz. Her düşüncenin kendinden olana hürmet, karşıt olana düşman gözüyle
bakması zihin dünyamızın ne denli bencil ve eğitimsiz olduğunu gösteriyor. Halbuki matematik ve
bilim, çelişkiler arayarak doğruyu bulma, çelişkileri, karşıt görüşleri sevme tezleriyle hatta
yöntemleriyle doludur. Bunun ilk örneklerinden Öklid (M.Ö 330- 270) asal sayıların sonsuzluğunu
ispatlarken kullandı (keşfetti) ve bu yöntemle matematikte birçok hipotez ispatlanabildi. Eleştirisel
düşünce, yaratıcılık, üretkenlik nedeyse kimsenin ağzından düşmüyor. Fakat “yaratıcı ol evladım …” derken kullanılan ifadeler dahi kendi ifadelerimiz, değil. Eğitim camiası olarak fikirlerimizin
kaynakçasını paylaşmaktan imtina ederken, eleştirilmekten korkarken “eleştiren, sorgulayan, yaratıcı
bir nesil yetiştiriyoruz” demek ne kadar yersiz takdir sizlerin. Bu bağlamda bir toplumun değişmesi ve
dönüşmesi (iyiye doğru olacak ise) bilimle olacak, hür düşünce ile olacak. Yazımı bitirirken geçtiğimiz
yıl kaybettiğimiz, yeri zor bile doldurulamayacak, matematik camiasının yakından tanıdığı Prof. Dr. Cem Tezer’in sözleriyle bitiyorum: “Sizlere bir iyi, bir kötü haberim var. Kötü haber eğitim sistemimiz
berbat, iyi haber tüm Dünya’da berbat. Özellikle tüm Dünya’nın 1920’den sonra matematiğin nitelikli
insan yetiştirme ve dil öğrenme nitelikleri kaybettiği bir dönemi yaşıyoruz, inanın tüm Dünya’da
berbat. Diyecekseniz ki efendim peki Avrupa’da durum nedir? Onlar sadece geçmiş eylemsizlerinden
(hocamız burada Avrupa’nın zamanında yaptığı entelektüel ve bilimsel birikimden bahsediyor) dolayı iyi gözüküyorlar. Buna Finlandiya, Çin dahil.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Ebrar ÖLÇER - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Aydın Ses Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Aydın Ses Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Aydın Ses Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Aydın Ses Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Aziz Hoca - HOCAM,YAZILARINIZDA MATEMATİĞIN ÖNEMİ VE DEGERİ ÜZERİNDE SIK SIK DURUYORSUNUZ.TEBRIKLER.TÜRK MİLLİ EĞITIMİNİN YÜZLERCE SORUNU VARSA BUNLARDAN BİRİSİ DE MATEMATİK DERSİNİN ÖĞRETİLİP SEVDIRILMESIDIR.MAALESEF,OKULLARIMIZA GELEN ÖĞRENCİLERİN BÜYÜK ÇOĞUNLUĞU MATEMATİK DERSİNDEN SEVİYE OLARAK ÇOK DÜŞUK SEVİYELERDE KALMAKTADIR.BENİM ACİZANE GÖRÜŞUME GÖRE,OLAYIN GENETİK BİR SORUN OLABILECEĞI.HA BUNU NASIL AŞABİLİRIZ?BENCE MATEMATİKSİZ BİR EĞITIM,MATEMATİKSİZ BİR YAŞAM OLAMAZ.O ZAMAN,UZMANLARIMIZ,DEVLETİMİZ MATEMATIĞİN SEVDİRİLIP,HER ÖGRENCİNİN MATEMATİK SEVİYELERİNI EN ÜST SEVIYELERE ÇIKARILMASI İÇİN, GEREKLİ ARAŞTIRMALAR YAPILARAK,BU KANAYAN YARAYA MERHEM OLABILIR.KONUNUN ÇOK BOYUTLU OLMASI DA GÖZ ARDI EDILMEMELIDIR.SELAM VE SAYGILARIMI SUNARIM..

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 12:07


Aydin Markaları

Aydın Ses Gazetesi, Aydin ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (256) 213 16 50
Reklam bilgi

Anket Sitemizi nasıl buldunuz?