Dışarıdan gelenler için Kuşadası’ndaki en büyük problem araç yoğunluğu ve bununla beraber gelen park problemi...
Yıllardır imar rantıyla doğru dürüst bir imar altyapısı oluşmadan her yanı yapılaşmaya kurban olan Kuşadası’nda artık yollar ve caddeleri genişletme imkanı kalmayınca ana arterleri tek yön uygulamasına geçirmek tek çözüm olarak kaldı...
22 Mart (yarın)’tan itibaren uygulanacak tek yön uygulamasının Kuşadası’nda trafik yoğunluğunu büyük ölçüde çözeceğini düşünüyorum.
Kuşadası Belediyesi tarafından “Kuşadası Trafik Sakinleştirme Projesi” olarak hazırlanan bu çalışmaya göre en basit adreslerle anlatacak olursak Çevreyolundan Kuşadası Devlet Hastanesine dönüp Gazibeğendi’den sonraki ilk kavşak olan H.Koçyiğit Kavşağından itibaren Kuşadası Belediyesi’nin önündeki kavşağa kadar trafik tek yön oluyor.
Yani araç ve akıllı telefon GPS uygulamalarına göre ise Atatürk Bulvarı ve devamındaki İnönü Bulvarı’nın belediyeye kadar olan kısmı artık tek yön.
Belediyeden doğu istikametindeki dolmuş duraklarının nulunduğu kavşağa kadar sadece gidiş yönü açık.
Kuşadası’nın sahil marina hattı tek yöne düşürülürken bu yolun ters hattaki alternatifi Candan Tarhan Bulvarı ve devamında Hasan Reis Bulvarı olacak. Diğer yönün başladığüı H.Koçyiğit Kavşağı bu güzergahında sonu olacak.
Bu esnada iki ana tek yön arter arasında tek ve çift yönlü geçiş ara yollar ise şöyle belirlenmiş. Kısmet Otel Kavşağı ile Akut Merkezi arası, Tariş Kavşağı ile Atatürk Ortaokulu arası çift yön olarak trafiğe açık olacak.
Ayrıca Marina Girişinden Akut merkezine doğru yönde, Saydan Tıp Merkezinden Karaaslan Oteline doğru yönde ve Bahçearası Sokak’tan Candan Tarhan Bulvarına doğru tek yönlü trafik olacak.
Belediye Adliye arasındaki İnönü Bulvarı devamı ayrıca K.Arıkan Sahil girişinden Güvercinada arasında kalan Atatürk Bulvarının devamı yine çift yön olarak trafiğe açık olacak.
Yolları kabaca tarif edebildiğimi umuyorum. Bu sihirli dokunuşun Kuşadası’nı büyük ölçüde rahatlatacağını umuyorum. Yaz aylarında yoğunluk günlerinde faydası beraberce göreceğiz.
Kuşadası trafik sakinleştirme projesinin uygulamaya geçilmesi ile birlikte kent içi ulaşımda oluşacak avantajlara da değinen Başkan Ömer Günel ilk zamanlarda alışkanlıkların değişmesi zor olacaktır. Ancak Kuşadası’nın artan nüfusu ve taşıt yoğunluğunun önümüzdeki süreçte çözülemez bir noktaya gelmemesi için bu devrim niteliğindeki projeyi kararlılıkla uygulayacağız. “ şeklinde konuştu.
Ayrıca tek yön uygulaması ile yay öncelikli bir trafik anlayışı sağlanacak. Tek yön uygulamasıyla açılacak otopark alanları mevcudun %45'i oranında artacak.
Toplu taşımaya getirilecek düzenleme ve oluşturulacak 9,5 kilometrelik bisiklet yolu parkuru ile Kuşadası artık daha yaşanabilir bir kent olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
Seçimlerin ardından büyükşehir olan Aydın ile ilgili tek bir fikri benimsemiştim. Okurlarım bunu çok iyi bilir: O da bir belediye ancak büyükşehir belediyesi ile uyumlu çalışırsa başarılı olabilir. Onun dışında sadece görev süresini doldurur.
Ve hala bu söylediklerimin arkasındayım. Halep ordaysa, arşın burda...
Darısı trafikten bunalan diğer ilçelerimizin başına...