Çoğunuzun bildiği gibi bu vazgeçilmez coğrafya, yetişen tarımsal ürünler bakımından dünyanın en zengin coğrafyalarından biridir. Yaşamın sağlıklı ve uzun olduğu bu menderes havzasının her bir karışı, güzelliklerden yana yakıştıracağınız her şeyi hak eder. Bu güzellikleri, yaşadığımız bu topraklara verdiği için, Rabbimize ne kadar şükretsek azdır.  Sizce bu güzel topraklar kendini yeterince iyi tanıyor ve tanıtabiliyor mu? Özellikle dünyada önemli bir yere sahip olan çok özel ürünlerimiz var. Kuru incir... Kestane... Çilek... Saymakla bitmez.  Bizim dışımızda kaç kişi biliyor kuru inciri zeytinyağına banıp yemenin zevkini? Dayanılmaz lezzetini ve ömrümüze ömür kattığını? Bizim dışımızda kimler biliyor, karnı ağrıdığı zaman Sultanhisarlı Elveda Nine'nin yaptığı kekik suyundan bir fincan içince karın ağrısının geçtiğini? Bizim dışımızda kim börülceyi tarator, kim ısırgan otunun böreğini, salatasını yapıyor? Bizim dışımızda kim yarasını kantaron yağıyla çabucak iyileştiriyor? Daha saymakla bitmez nice kültürel zenginliklerimiz.  Sizce bu güzel topraklar kendini yeterince iyi tanıyor ve tanıtabiliyor mu? Tanıtım ve reklam, başlı başına bir profesyonellik işidir.  Çağımızda; bir bölgenin, bir kültürün veya bir ürünün tanıtımında en etkin yol, yurtiçi ve yurtdışı tanıtım fuarlara katılmaktır. Fuarlara katılmış olmak için katılmak, kimseye fayda sağlamaz. Profesyonelce yapılacak ön hazırlık evresinin sonunda, fuarın en etkin yerinde, en etkileyici stant kurulmalı. Tanıtılacak obje veya yer, konuya hakim uzman görevliler tarafından katılımcılara, samimiyetle anlatılmalıdır.  Fuarlar, yatırımcıların kol gezdiği çağdaş vitrinlerdir. Fuarlara katılımda belediyelerin, odaların ve sivil toplum kuruluşlarının desteği şarttır. Tanıtımın diğer bir yöntemi de basın gücünü iyi kullanmaktır.  Nazilli’nin Uzun Yaşam Merkezi olarak tanınmış olmasında en önemli unsurlardan bir de yerel basındır. Tanındıktan sonra yaygınlaşmaya katkı sağlayan da ulusal basındır.   Nazillimiz, Türkiye’de Uzun Yaşam Merkezi olarak tanındı tanımasına da... Maalesef, öne çıkan, ürünler değil de yaşlılar oldu.  Bu tanıtım ekonomik açıdan Nazillimize pek fayda sağlamadı. Ancak, bunu avantaja çevirmek zor değildir. Bunun formülü, fuarlarda etkin tanıtımlardır.  Yurdum insanı emekli olup Nazilli’ye yerleşmeyi düşüneceğine, yaşadıkları yerde Nazilli ürünlerini tüketme kültürleri oluşursa...  Nazilli ve çevresinin yüzü, işte o zaman gülecektir. Bu tüketme kültürünü kalkınmaya dönüştürmenin yolu da kooperatifleşmedir.  Bütün dünyanın kooperatifleşmeye yöneldiği günümüzde Nazilli, birlik olmaya oldukça müsaittir.   Nazilli Belediyesi öncülüğünde, benim de içinde bulunduğum NazKOOP projesi bölgemizin geleceğine ışık olacak, hem üreticinin hem de halkımızın yüzünü güldürecektir.  Sağlıcakla…