İl ve ilçelerde yaşayan her bireylerin belediyelerden almak istedikleri bazı hizmetleri vardır. Bunlar da belediyelerin görevleridir. Hizmetlerin mutlaka maddi yönden bir karşılıkları vardır. Nedir bu karşılıkları. Belediyelere ödenen, emlak ödemeleri, su ödemeleri, istimlak ödemeleri ve bina vergileri ödemeleri veya diğer ödemeler vardır. Vatandaşlarda bu vergilerini günü gelince belediyelere belirlenen miktarda ve zamanında ödemek zorundadırlar. Zamanında ödenmeyen bu borçlar da ya cezalı olarak yada zamanı geçmiş ise icra yolu ile tahsil edilir. Şehirlerde yaşayan vatandaşlarda il ve ilçe belediyelerinden hizmet alma haklarına sahiptirler. Yerel yönetimlerinde halkına hizmet verme veya hizmet etmek konumunda bazı sorumlulukları vardır. Çünkü seçim olduğu zaman başkan adayları bu hizmetlerini, o şehirde yaşayan halkına proje olarak sunarlar. Halkta seçim öncesi hangi aday daha iyi hizmet sunuyorsa o başkan adayına oyunu verir ve seçtiği başkanın da yaşadığı şehrin belediye başkanı olmasını ister. Vatandaş seçim öncesi verilen bu vaatlerin belediye başkanları tarafından ne kadarını uygular ve hayata geçirdiğini, başkanlık dönemi boyunca gözlemler ve gözetler. Bir daha seçim olduğu zamanda verilen hizmetlerin veya alınan hizmetlerin sonucuna bakarak değerlendirme yaparlar. Bazı belediyeler öylesine hizmet sunarlar ki o şehirlerde yaşayan vatandaşlar da verilen bu hizmetlerden oldukça memnun kalırlar (DOĞUMDAN-MEZRA  KADAR YANINIZDAYIZ) Bazı belediyelerin uygulamasında yer alan bu hizmeti biraz olsun açmaya çalışayım. Doğduğunuz ve dünyaya ilk geldiğiniz anda şehrinizin belediyesi o anda sizin o çok önemli mutlu anınızda sizin yanınızdadır. Fakat insanoğlunun nasıl ki dünyaya ilk adımını attığı anı mutluluk içinde yaşıyorsa birde bu dünyadan göç anı vardır. Nedir bu göç anı ölümdür. Sevdiğiniz, yakınınız hayata gözlerini kapamıştır. En yakındaki kişilerin de üzüntü ve duygu dolu anlarıdır. Çünkü bir ölüm vardır. Ölüm olunca da ölen kişinin defnedilmesi gerekir. Yani defin işlemleri, defin işlemlerinin yapılması gereklidir. İşte bu çok önemli, ve üzüntülü anınızda yaşadığınız şehrin belediyesi de sizin yanınızdadır. Bu durumda sizlere hizmet eder. Yani;(DOĞUMDAN-MEZARA kadar yanınızdayız hizmeti) Didim Belediyesi ve Kuşadası Belediyesi bu hizmeti sunarken, nedense bu hizmet Söke Belediyesi’nde maalesef yok. Ben, bu yazıyı niçin yazdığıma gelince, çünkü benimde başıma gelince Söke Belediyesi’nde böyle bir hizmetlerinin olmadığını öğrendim. İstanbul’da yalnız kalıp, Didim Huzurevinde yaşayan bir yakınımı maalesef Ocak ayında kaybettim. Söke Fehime-Faik Kocagöz Devlet hastanesinde 30 günlük yoğun bakımda verdiği yaşam mücadelesini kaybetti. Bu arada, hastanemizin hastamıza göstermiş oldukları bakım ve hizmetlerinden dolayı Başhekim Sayın Mustafa İkizek’e,doktorlara ve çalışanlarına teşekkürü bir borç biliyorum. Cenazemizin İstanbul’a gitmesi gerekiyordu. Ben de doğal olarak Söke Belediyesi’nden, nakil işlemleri için bana ne gibi yardımları olabileceğini öğrenmek için belediye yetkilisi ile bir telefon görüşmesi yaptım. Defin işlemlerini yapan bölümün yetkilisi bana telefon açarak geri döndüğünde nakil işlemi için Söke Devlet Hastanesi’nden, İzmir Adnan Menderes Havaalanına nakil ücreti olarak 275 TL ücret ödenmesi gerektiğini söylediler. Cenazemizin İstanbul’a nakil olması için, bu işlemleri yapan özel şirketlerinde İstanbul, Avrupa yakasına ve yanında aynı araçla üç kişi dahil, Bin 250 TL’ye nakil ücretleri aldıklarını öğrendim. Çeşitli telefon görüşmelerimin sonucunda, Nazilli Belediye Başkanı Haluk Alıcık beyefendi, Nazilli’den, Söke’ye hasta nakil aracını göndereceğini ve bunun için herhangi bir ücret almadıklarını belirttiler. Çünkü Nazilli belediyesi de DOĞUMDAN-MEZARA kadar yanınızdayız hizmeti var. Söke neresi, Nazilli neresi. Cenaze nakil işlemi için Didim Belediyesi’nin, DOĞUMDAN-MEZARA kadar yanınızdayız hizmetini sunduklarını öğrendim. Bu konuda nasıl yardımcı olabileceklerini, Didim Belediyesi cenaze işleri yetkilisine sorduğumda bunun için sadece ölen kişinin hastaneden ölüm kağıdı ve cenaze nakil belgesi olması gerektiğini, bu belgelerle cenazeyi nakil edebileceklerini söylediler. Gerekli belgeleri temin ederek Didim Belediyesi’nin cenaze defin işlemlerini yapan yetkilinin yanına gidip belgeleri teslim ettim. Gerekli işlemlerin tamamlanmasının ardından bana cenaze nakil araçlarını tahsis ettiler. Yetkili memur beye bu işlemleriniz için ne kadar ücret ödemem gerektiğini sordum. Şimdi sıkı durun; Cenazemizin, Söke Devlet Hastanesi’nden alınıp, İzmir Adnan Menderes Havaalanına kadar nakil işlemi için ücret almadıklarını aynı zamanda cenazemizin THY uçağı ile Avrupa veya Anadolu kısmına kadar nakil ettiklerini öğrendim. Durun daha hizmet bununla bitmedi. Aynı zamanda cenaze yakını olan iki kişinin de yüzde 20 indirimli THY’nin aynı uçağında bilet tedarik ettiklerini belirttiler. Bu uygulamanın, Didim Belediyesi ile THY yolları arasında yapılan sözleşme neticesinde bu hizmetin sunulduğunu ve aynı uygulamanın da Kuşadası Belediyesi’nin de verdiğini öğrendim. Nakil aracı ve görevli şoför ile birlikte Didim ilçemizden ayrılmadan önce, Didim Belediye Başkanı Sayın A. Deniz Atabay’ı arayıp DOĞUMDAN-MEZARA kadar yanınızdayız hizmeti için kendisine teşekkür ederek almış olduğum hizmet nedeniyle memnuniyetimi belirttim. O gün içerisinde Didim Belediyesi’nin hizmeti ile cenazemizi İstanbul’a nakil işlemlerini gerçekleştirdik. Ben Söke’de yaşayan, Söke Belediyesi’ne olan vergilerimi borçlarımı ödeyen bir vatandaş olarak böylesine önemli ve üzüntülü anımızda yanımızda olmayan bir Söke Belediyesi’ne böyle bir hizmetin Söke’de neden olmadığını sormak istiyorum. Bir konu daha var ki; Söke Belediyesi’nin nikah işlemleri için salon kiralama ücreti alındığını biliyorum. Söke Belediyesi Saray Düğün Salonunda en fazla 30 dakikalık nikah için 600 TL gibi bir ücret alındığını biliyorum. Tabi ki bu kiralama ücreti meclisin belirlediği bir ücrettir ve alınması gerekiyordur. Fakat biraz daha makul bir ücret olması daha uygun olmaz mıydı acaba. Sonuçta buda Söke halkına sunulacak bir hizmet olması gerekmiyor mu ?