Pandemi süreci dijital pazarlama kanalları kullanımını artırdı özellikle evden çalışmanın yaygınlaşması ile birlikte dijital pazarlama yatırımları da artış gösterdi. Araştırmalara göre çalışan kişilerin %23’ü evden daha sık çalışmak istediklerini belirtiyor ve dijital pazarlama ihtiyacı artarak işletmeler için pazarlama etkinlikleri artıyor. Dijital Yatırım Yapanlar Kazanıyor Evden çalışmanın yaygınlaşması ile birlikte yeni bir iş modeli haline geliyor ve dijital pazarlama yatırım yapan işletmeler müşteri sadakati konusunda kalıcı avantajlar sağlıyor. Dijital pazarlama eğilimi gösteren firmaların müşteri sadakatinin sağlanması konusunda kalıcı avantajlar sağlanmaktadır.  Perakende dijitale yönelen firmalar konusunda Çin’de yapılan araştırmalara göre tüketici harcamalarının dijital pazarlama ajansı sayesinde arttığı gözlenmektedir. Bunun sebebi dijital kanallara doğru müşteri yöneliminin olması. Dijital Pazarlama Kanalları ile E-ticaret Öne Çıkıyor Dijital kanalların güvenilirliği son dönemde artmış durumda bununla birlikte pandemi sürecinde yapılan dijital pazarlama uygulamaları mobil ve sosyal medya olmaktadır. Cihaz kullanımlarının farklılaşması ile birlikte akıllı telefon kullanımı e-ticaret konusunda yeni bir çığır açıyor. Dijital reklam ajansı web sitelerin ihtiyacı olduğu e-ticaret sitelerinin hazırlanması için yardım ediyor bununla birlikte e-ticarete alışverişte yeni bir dönem başlıyor. Sosyal medya uygulamalarının çeşitlilik kazanması ile müşterilerin istek ve ihtiyaç değişimi de kişilerin belli bir standarda sahip olması firmalara avantaj sağlıyor. E-ticaret döneminde alışverişte yeni bir dönemin başlaması ile birlikte sosyal medya uygulamaları çeşitlilik kazandı ve internetten alışveriş dönemi başladı. Hangi Dijital Pazarlama Kanalları Kullanılıyor? Dijital pazarlama internet ve farklı ilgili dijital kanallarının kullanılmasıyla beraber pazarlama plan ve stratejiler ile etkili bir şekilde uygulanıyor. Firmaların hedef kitlesine çeşitli dijital medya kanalları ve platformları üzerinden en etkili şekilde ulaşılması düşünülüyor. Dijital pazarlamanın ürünleri ve hizmetleri konusunda sosyal medya platformları, web siteleri için SEO uygulamaları gibi daha birçok uygulama ile dijital teknolojilerin kullanılarak pazarlanması olmaktadır. Dijital pazarlama kapsamına bakıldığında pazarlamacı olan kişiler müşterilere ulaşmak istediğinde dijital reklam ajansları devreye giriyor ve marka ile pazarlamacılar çeşitli faktörlere dayalı olarak müşteriler hedeflenerek mükemmel bir kanal ortamı belirleniyor. Sosyal Medya Pazarlamasındaki Artış Son dönemde meydana gelen salgınlarla birlikte insanlar sosyal medya üzerinde çok fazla zaman geçirmeye başladı bu sebeple firmalar müşterilere en iyi ulaşmak için Facebook, İnstagram, Twitter, web sitesi gibi platformlar aracılığı ile müşterilerden yararlanmak için dijital pazarlama uzmanı başvuru yapıyor. Dijital pazarlama ile birlikte internet devrimi firmalar için geleneksel yönteme göre daha ucuz imkân sağlıyor. Bu sebeple pazarlamacılar online deneyimi daha çekici hale getirmeye önem vermeye başladılar. Böylece firmalar sanal ortamda da müşteriler ile ulaşmak istedikleri firmaya daha hızlı ulaşıyor ve daha iyi bir alışveriş deneyimi sağlarken müşteri potansiyeli genişliyor.
__
SosyoFun Sosyal Medya Ajansı Katkılarıyla…